• Anna Svenssonliv

du som känner till friskis o svettis

jag funderar på att köpa gymkort på friskis o svettis. är i vecka 26 o vill komma igång o röra på mig lite mer samt förbättra smidigheten. är det en bra ide att börja träna nu fastän jag inte gjort annat än promenera med hunden hittils?

friskis har ju en hel del gympapass utan hopp o stress. de har dessutom ett väntabarn- pass o yoga.

rekommendera gärna andra gym som har bra pass för gravida. bor i sthlm.

• Svar på tråden du som känner till friskis o svettis
  • Winterfresh

Jag skulle råda dig till att köpa klippkort så du kan gå på vänta barn jympan. Hade årskort på friskis & svettis till okt, men kan inte påstå att det användes flitigt mot slutet. Orkade inte, och då tränade jag 4 ggr/v innan med kickboxning och jympa. Yogan vet jag inte om den är så lämplig, vet inte hur det är när man är gravid men läst att man ska gå på yoga som är anpassat efter gravida, vilket det på friskis & svettis inte är.

Men du gör ju givetvis som du själv känner...Lycka till med graviditet och träning :)

• Anna Svenssonliv

tack för tipset! klippkort blir bra.

• Lexi

Hej fristad! :)

Jag tränar själv på Friskis&Svettis, Vänta Barn jympa. Själv tycker jag att det är toppen. Jag är i vecka 27 och det fungerar. Känner mig glad och pigg efteråt. Man kan även gå på Bas jympan, den är väldigt lik (Utan hopp)

Lycka till!

• njutaren

Är i vanliga fall instruktör på F&S (styrkepass) men har nu uppehåll eftersom jag är gravid.
    Skulle inte rekommendera dig att påbörja någon helt ny träningsform som du ej utfört innan du blev gravid, men annars har ju F&S bra hoppfria pass och vänta-barn-pass. Styrketräna kan man ju också göra så klart, men vara extra försiktig och tänka på att man enbart ska underhålla sin fysik, inte förbättra den under en graviditet.

Svar på tråden du som känner till friskis o svettis