• Maddelicious

Dra ut visdomstand? Vad kan det kosta!

Ska till en tandläkare imorgon pga en visdomstand med hål i och en visdomstand som gått sönder. (Känns iaf så om man känner på sidan av tanden med fingret!) Jag ska gå till en privattandläkare som är väldigt bra och billig (vad jag hört.) En väninna till mig fick en undersökning, tandstensrengöring och lagning utav ett hål för 780 kr! Är det billgt?

Vad tror ni det kommer kosta att dra ut 2 visdomständer?
    MVH Madelene

• Svar på tråden Dra ut visdomstand? Vad kan det kosta!
  • April Mamma

Hur gammal är du? Har för mig att det är billigare om man är under 29..

Jag ska oxå dra ut 2 visdomständer o min tandläkare sa att det kostar ungefär lika mycket som att laga...runt 800-1000 kr då alltså per tand enl honom,

• JAG är BÄST

Räkna kallt med dryga 2500kr.

Jag drog ut mina 4st visdomständer och det kostade mig 4500kr då "ingick" sövning.
    ++++ en krossad annan tand dom sedan kostat mig skjortan.

Men efter många om och män så fick jag ut det via en försäkring, samt ingen självrisk 1000kr som dom påstod att jag skulle betala för att få en ny tand(den krossade).

• Crazy Baby

vet inte vad själva tandutdragningen kostar, men jag ska laga 4 hål och dra ut två visdomständer och det kommer att gå på ungefär 7600kr! bara undersökningen med 4 röntgenbilder kostade 633kr!

• Fiffen81a

Idag ska ja gå och be dom dra ut en visdomstand som gömmer sig under tandköttet och gör så grymt ont.. dummat sig för 3 år sedan också, men nu är det ännu värre och fått sova med indränkta vodka trasor i mun och proppat i mej alvedon..
    Jag e livrädd för tandis... :(
    Och ingen aning vad det komer att kosta..
    Jag kommer börja grina bara jag sätter mig i stolen så mej måste de söva ner så jag får sova..

Usch vilken dag :(

• Dr Mupp

Jag drog ut en visdomstand som satt snett. Räknas som en komplicerad utdragning. Kostade mig 1200 kr.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • livetärgött

Drog ut en visdomstand i överkäken i höstas, betalade 740kr inkl.förbesök för att se hur den satt å så.

• Saltlakrits

Jag fick betala ca 3000 för att dra ut en visdomstand.. Skrikandes

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • DanielJoh

jag opererade bort en visdomstand i underkäken, och drog bort en i överkäken.
    det kostade 1100 kr för röntgen + undersökning, sedan 2900 för operation/utdragning.
    Alltså totalt 4000 kr. 

Svar på tråden Dra ut visdomstand? Vad kan det kosta!