• newatthis

Överhäng efter KS

Hej!

Ni som har gjort KS hur ser er mage ut? Min är ganska platt nu 2 veckor efter förlossningen men har ett litet (tycker det är ganska lite i alla fall) överhäng.

Försvinner överhänget mer och mer, eller brukar det bli kvar en liten "flärp"

• Svar på tråden Överhäng efter KS
  • frk Carlsson

Jag vet inte ifall det är individuellt, men jag har varit inne på trådar här på FL där man har pratat om sånt och för en del verkar det bli kvar rejält mkt överhäng eller en valk (vet vad du menar TS)...om det sen försvinner för en del vet jag inte?

För mig tog det mkt längre tid än bara 2 v att få  någorlunda platt mage, det tog nog upp emot ett år innan allt häng hade dragit tillbaka sig, men jag hade trots det en liten valk - eller mer som att magen stod ut på ett lustigt sätt ovanför snittet...svårt att förklara...den va ju typ platt ovanför snittet, men sen så stod den ut , förmodligen för att inte all hud dragit tillbaka sig...

Sen blev jag gravid igen ca 14 mån efter snittet så jag vet inte om skinnet dragit in sig ännu mer om jag fortsatt vara icke-gravid...

Tuva 060524 ska bli storasyrra - BF 080422!
  • honky tonk blues

3 veckor efter här å ja har rätt mycket.. ser ut som fan..

• Annaaa86

12 veckor sen jag förlöstes med snitt. Har massa överhäng, det sitter precis så att jeansen hamnar under hänget, ser f*n inte klokt ut

• Jalapeno

jag trodde aldrig att överhänget skulle försvinna, men det gjorde det efter många månader. Nu har jag mest bara lös otränad mage, men inget akut överhäng

• newatthis

Ni som säger att det ser förjävligt ut, hänger det då över byxkanten eller är det mer som att magen står ut övanför ärret?

Tyras föräldrar: skönt att höra att det finns hopp :)

• Annaaa86

Jag kanske överdrev en smula. Det är väl mer som en kant, & den blir mer markerad när jag har byxor på mig.

• honky tonk blues
    newatthis skrev 2007-11-26 22:32:57 följande:
    Ni som säger att det ser förjävligt ut, hänger det då över byxkanten eller är det mer som att magen står ut övanför ärret?Tyras föräldrar: skönt att höra att det finns hopp :)
    ovanför ärret.. men ja kör på lite åtsittande kläder nu å det har hjälpt jättemkt. ska köpa sån där underklädsbody eller vad det är å ha ett tag (vet inte va det heter men det vet säkert nån annan, sån man får figur av, formar kroppen).
    nu är det mer en jämn "linje/kurva" när man kollar från sidan..
  • bambigirl

16 månader sen och ett stort överhäng... Hoppas på att det ska bli mindre dock. Är bara 7 veckor sen min senaste förlossning, när jag tappat alla kg borde magen se bättre ut, trots ett litet snitt-häng.

Svar på tråden Överhäng efter KS