• Anonym

Sluta snusa!

Jag har försökt sluta snusa massa ggr, men jag klarar inte mer än några timmar.
    Humöret blir skit och jag blir sur.

Nu har jag hållt upp i EN dag och jag är helt skakig och mår skit.
    Hur slutar man lättast med snus? Finns det några hjälpmedel?

Alla råd mottages tacksamt...innan jag blir tokig

• Svar på tråden Sluta snusa!
  • Bessi

håller på med det jag oxå faktiskt....
    jag gör som så att jag tuggar tuggummi hela tiden istället:P

• Xecute

Hej!
    Jag snusade i 16 år. Av en slump läste jag en artikel i en tidning om Allen Carr. Köpte hans bok, full av tvivel (hade provat ALLT, MÅNGA GÅNGER och LIDIT!!!!).
    Tyvärr dog denna fantastiska man för inte så länge sedan, annars hade jag åkt till England och pussat honom personligen. Slutade snusa utan problem och saknar det inte ett dugg (till skillnad från allla andra gånger när jag kunnat "döda" för en snus efter 1 dag - 6 månader...)
    så mitt tips är förstås: köp boken!

Allen Carr
    "Äntligen icke-rökare för kvinnor! - det enkla sättet att sluta"
    Storm förlag AB

(finns i pocket, inte dyrt)
    Lycka till!!!

• Anonym

vad stod det där i som va så speciellt?
    Är skakig och vill bara be alla fara o flyga...humöret är inte på topp

Ingen hunger eller nått...

• bluegrass

Hej! Du kanske provat det, men för mig hjälpte Onico jättebra. Hade snusat ca 1 dosa per dag i ca 4 år. Blev gravid i augusti och har sedan dess varit helt snusfri med hjälp av Onico. Men iofs var det nog mer graviditeten än Onico som hjälpte, som gravid hade jag ju inget val, var helt enkelt tvungen att sluta. Lycka till!

• Anonym

Jag har testat dom alternativen med jag blir inte tillfredsställd...det är ju nikotinet jag vill åt.

Fattar inte hur folk lyckas bli fria...det är ju sååå svårt!

• Xecute

Vad som står i boken måste man läsa - från första till sista sidan :) om jag skulle förklara det med några rader här skulle du nog tro att jag är en alien. det hade jag trott själv i när jag var i samma samma sits som du ifall någon hade sagt till mig att en bok påstår att det går att sluta utan nämnvärd abstinens!
    ps jag snusade två hela dosor general portion om dagen - en påse på varje sida, hade snus inne dygnet runt, även när jag sov... allen själv storrökte +30 cigg om dagen i 30 år. det funkar!!!

här är några länkar att kolla in för mer info

www.easyway.nu/
    blogg.aftonbladet.se/12148/perma/555098/
    www.enannansida.se/bok/2006/05/tre-veckor-idag.html
    www.bokrecension.se/918541719X

boken kostar ca 80 kr i pocket. skynda dig! :)

Svar på tråden Sluta snusa!