• Anonym (Ledsen)

Min familj tycker inte om min kille..

Jag blir så himla ledsen. Jag har varit tillsammans med en underbar kille i snart 3.5 år, och vi vill leva tillsammans. Problemet är att min familj inte tycker om honom och försöker få mig att lämna honom och hitta någon ny..

Min kille är väldigt tystlåten och i min familj är vi väldigt öppna och pratsamma. Igår kväll åt vi middag hos mina föräldrar och direkt när mamma ringer mig idag på jobbet börjar hon tjata om hur tyst han är, att han aldrig säger något eller så.. Och det gör mig så ledsen.. Visst min kille kanske inte säger så där jättemycket i min familj, men jag tror det har att göra med att han känner av hur de känner.. Vi har haft problem med det här sedan vi blev tillsammans och ibland undrar jag hur jag ska orka leva så här.. Måste jag välja antingen min kille eller min familj?

Det har nu gått så långt att de försöker para ihop mig med min systers killes storebror.. De kommer med kommentarer om att han är så himla trevlig, vill jag inte träffa honom mm..

De verkar inte fatta att de gör mig ledsen och att jag mår bra av att vara tillsammans med min kille.. Jag älskar honom och han gör mig glad.. Vad ska jag göra? Måste jag välja mellan dem jag älskar? Någon annan som varit med om detta och kan ge mig tips och råd? Jag börjar bli smått desperat nu..

• Svar på tråden Min familj tycker inte om min kille..
  • AnneSophie

Det enda är att be din familj (mamma?) att lägga av, rakt och bestämt. Förklara läget.
    Det är han och du nu, du trivs med honom, vill vara med honom, han gör dig glad och lycklig. Så är det bara. P-u-n-k-t.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • viseversa

tycker ockspå att det enda du kan göra är att snacka med din familj och få dom att fatta hur det ligger till!!

• Birgitta2

Min nya svärdotter är också tyst och försiktig. Men det är ju hennes natur. Hon kan vara lite svår att komma in på livet, men eftersom min son älskar henne så är hon sååå välkommen i familjen. Och hon är världens raraste tjej. Det är ju de två som tycker om varandra och då får man faktiskt acceptera sitt barns val.

Du skall inte acceptera att din mor ringer och klagar över din pojkvän. Du skall vara lojal gentemot honom. Bli förbannad och säg ifrån att du inte accepterar skitsnack om honom. Vill de inte ha med honom att göra så behöver de inte, men säg att du kommer fortsätta hålla ihop med honom. Vill de inte att han skall komma på middag, så kommer inte du heller. HÅll på lojaliteten, så kommer din familj sluta med tramset.

• Anonym (Ledsen)

Jag har försökt, många, många gånger.. Men de verkar inte fatta vad jag säger..
    I och med att jag varit tillsammans med min kille så länge borde de fatta att vi menar allvar (ska väl tilläggas att jag är 21, och 3 år är lång tid då)..

Nyss när jag pratade med min mamma och hon började tjata igen så sa jag hej då och lade på.. Vill inte höra hennes tjat. har sagt till dem att de inte behöver tycka om honom, men de får acceptera vårat val och hålla tyst om sina åsikter..

• NadiaMi

Jag tycker att du kan säga till dina föräldrar att de jättegärna får bjuda hem syrrans sambos bror om de vill träffa honom. Det är ju upp till dem.
    Du däremot är jättenöjd med den pojkvän du har eftersom han gör dig lycklig, så det lär inte bli någon ändring på den fronten oavsett vem de bjuder in.

Och skulle de köra en fuling och bjuda in någon de tyckte vore mer lämplig så säg under middagen att "mina föräldrar tycker visst att jag borde vara med någon annan än den man jag själv har valt, hoppas du inte tar illa upp om jag inte följer med dig hem utan går med min pomkvän istället".

Jag menar, vill de ställa till med en scen är det ju inte mer än rätt att de får huvudrollerna.

• Anonym (Ledsen)

Jag tycker bara att det är så tråkigt att de inte kan acceptera honom.. Är de verkligen vuxna människor?
    Alla människor är inte som vi i min familj, alla är inte översociala, men det verkar de inte fatta..

Min kille är mycket mer öppen nu mot för 3.5 år sen när vi började dejta, men det duger tydligen inte.. jag har även pratat med min kille att han kanske kan tänka på att öppna upp sig och prata lite när han träffar dem, men det är ju inte lätt att göra om en människa från en dag till en annan.. dessutom älskar jag min kille för den han e..

usch vill bara gå hem och gråta..

• Anonym (känsligt)

Hej!
    Jag är faktiskt med om samma sak som du - fast mitt har gått till överdrift.
    Jag är 23 år och ihop med en 20 år äldre kille som har barn sedan tidigare. Nu väntar vi barn och är jättelyckliga, han är min älskling och det finns ingen annan än han, han är den som gör mig glad, trygg och lugn. Min pappa och mamma därimot dom hatar honom (pga av åldern för de har ännu ej träffat honom) mamma vägrar komma hem till mig och pappa har sagt upp kontakten - men det är jag lika glad över!
    Visst har jag mina ledsamma stunder och svårigheter, tex när det är kalas och bara jag är bjuden, eller pappa som säger att han inte har ngt att säga mig och att han vägrar att hjälpa mig. Jag o pappa har haft en fin och bra relation tills han fick reda på att jag var tillsammans med en så mkt äldre man. Mamma o jag har dock fortfarande en fin relation o hon börjar förstå att de gör fel och att jag faktiskt blir ledsen. Mitt råd är att stå på dig, det har jag fått göra i 2,5 år, visst är det tungt men det gör er som par mkt starkare. Kramar från mig

• Anonym (Ledsen)

anonym (känsligt): oj vad jobbigt du måste ha det.. jag kan inte ens föreställa mig hur det kan vara i din situation..
    min familj kan i alla fall umgås med min kille, även om det inte är så mycket som sägs mellan mina föräldrar och min kille...
    stå på dig tycker jag, d e som sagt ditt val och du som mår bra av att vara tillsammans med din kille.. kramar

Svar på tråden Min familj tycker inte om min kille..