• Snowstorm

Vattnet gått, inga värkar, hjälp!!!!

Vattnet gick igår kväll vid 23 på BF. Åkte in till BB men fick åka hem för har inga värkar. Ska nog sättas igång imorgon fm om jag inte har fått några värkar (1,5 dag efter vattnet gick).Sov INGET alls inatt så är helt slut.

Har nu några frågor:

1) Kan jag få något på sjukhuset för att sova inatt?? Jag försöker sova nu hela dagen men kan inte

2) Nån som har genomgått en igångsättning efter vattenavgång o inga värkar?? (positiva berättelser tack

3) NÄR blev ni igångsatta efter det att vattnet gått??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vattnet gått, inga värkar, hjälp!!!!
  • ELJEN

Du kan få någonting så du kan få sova och vara utvilda innan igångsättning. Blev igångsatt efter vattenavgång fast jag hade svaga värkar och den upplevelsen ska jag spara dig. Det kommer att gå fin fint för dig ska du se. :=) Grattis..snart har du din lille skorpa i din famn :=)

• Linusina

Gå ut och gå, kan rekomendera det starkt

Blev igångsatt för 6 veckor sedan och så mkt hände egentligen inte efter att hinnorna togs och vattnet gick (hade värkar, men inte tillräckligt starka för att dra igång förlossningen), så vi började gå på sjukhuset, korridor upp och korridor ner, och det satte igång värkarbetet rejält. 5,5 timme senare kom den lilla Sessan ut.

Lycka Till!

• Maroé

Mitt vatten gick på torsdag kl 12 och jag hade bara små små pinvärkar (som jag tyckte var tillräckligt) så jag blev ju hemskickad på torsdag kväll, med sovdos.
    sov hela natten, pinvärkarna startade på fredag kväll igen och åkte in och fick en sovdos och sov på sjukhuset och på lörsdag morgon blev jag igångsatt med värkstimulerande dropp och det hände inget fram till kl 12 började jag känna 'riktiga' värkar och kl 15.45 vart han ute.
    Jättesmidigt och bra, ont gjorde det ju med det gör alla förlossningar.
    Kan dock säga att barnmorskan sa att sådana gel igångstättningar kan vara värdelösa att dom får sätta gång på gång utan att det händer något, men att värkstimulerande dropp brukar offtast fungera.
    lycka till.

• Micki83

hej på dig!! när min dotter kom till världen juni 06, gick vattnet på tisdagens morgon. eller gick och gick, det sipprade.... åkte in för koll och ja det var fostervatten som rann ut. inga värkar, allt såg bra ut med ctg så vi åkte hem. la mig i soffan med choklad och väntade, supernervös.

tre dyng utan vatten sa dom till mig, det är ok. detta var alltså tisdagen. på onsdagen skulle jag in för kontroll, samma sak på torsdagen och sen fick jag en ingångsättningstid på fredag morgon, BF för övrigt.

onsdagens koll så bra ut, ctg fint, svaga värkar med långa mellanrum så vi åkte hem igen och värkarna avstannade. förberedde mig för ingångsättning, men hoppades på värkar för jag ville ha en helt naturlig förlossning.

vaknade på natten mellan onsdag och torsdagen av värkar. åkte in på förmiddagen och halv nio på torsdags kvällen föddes min dotter.

så det kan hända att du slipper igångsättning oxå. försök iaf sova. ut ska barnet på ett eller annat sätt, men du måste vila!! du sover nog bättre hemma än på sjukhuset så lägg dig ner resten av tiden och låt mannen/sambon/pappan passa upp på dig.

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Alma♥¸.?''´¯)¸.?''´¯)
  • Maroé

sovdosen är nog en, bricanyl,2panodil, en sovtablett, ja det är någon blandning tabletter som tar bort pinvärkarna, och man får sova,för att gå runt med pinvärkar leder absolut ingenstans! det är inte r iktiga värkar och har
    'i pricip' inte med förlossningen att göra som min barnmorska sa..

Svar på tråden Vattnet gått, inga värkar, hjälp!!!!