• kristinaa75

"flaskvatten"

Ska åka bort över jul och de vi ska hälsa på har egen brunn som de ej kontrollerat att vattnet är ok i. Vill inte laga gröt eller välling på det vattnet till min dotter som då kommer vara 6 mån. Finns det ngt vatten på flaska som man kan köpa och ge, ngt bra märke? Ska man koka flaskvattnet innan? Ngn som vet?

• Svar på tråden "flaskvatten"
  • viseversa

det ar ju bara att koka allt vatten innan ni andvänder det så dör alla ev bakterier!

• Mamma igen 07

Koka vattnet skulle jag rekomendera och ha i en termos i lagom temperatur, då är det bara att blanda och sen är det klart!

Stolt Tvåbarnsmamma!
  • Blå Flygare

Vid 6 mån behöver man inte längre koka vatten, så vanligt vatten (inte mineralvatten) från flaska skulle jag våga ge som det är. Brunnsvattnet skulle jag dock inte ge ens vid kokning om det inte är kontrollerat eftersom det kan innehålla metaller i för höga doser, och det går ju inte att koka bort.

• kristinaa75

Blå Myran : Håller med dig, det är därför jag undrar om ngn vet om det finns ngt bra vatten på flaska som även små barn kan dricka. Ngt märke? Finns ngt som heter "bordsvatten" det kanske fungerar men det är ju mineraler i allt vtn man köper på flaska tror jag?

• Blå Flygare

TS: Det finns gott om vanligt vatten på flaska. Evian heter väl det som säljs mest av.

Svar på tråden "flaskvatten"