• Fröken R

Hur länge håller en vaxning

om man har lite kraftigare hårtyp, är det någon som har erfarenhet? Jag är mörkhårig och är så himla trött på allt hår på benen och runt bikinilinjen. Även om jag rakar mig som syns det att jag liksom inte är helt hårfri, huden blir ju knottrig och det stubbar fort.

Älskar våren och sommaren men jag börjar bekymra mig för allt tid man skall lägga ned på att ta bort oönskad hårväxt. Vill inte behöva säga nej till ett spontanbad bara för att området runt musen inte är fixad.

Hur gör och tänker ni???

• Svar på tråden Hur länge håller en vaxning
  • brumsan

Jag brukar gå på salong och vaxa både ben och bikinilinjen.
    (Är själv rätt så mörk i behåringen nämligen.)
    Det är inte smärtfritt, men efter ett par gånger vänjer man sig!
    Det är olika för alla hur länge det håller sig, men en månad om man har väldigt mörka hår i alla fall.
    Brukar göra detta några ggr på våren och sedan underhålla det själv med en silkapeel (maskin som drar upp håren med roten - ej heller detta helt smärtfritt ), för att ev. någon gång innan eller på semestern gå till salong om jag slarvat med "underhållet".

Den här har ni väl hört redan från barnsben; "Vill man vara fin får man lida pin!"

Lycka till!
    Kramiz brumsan

• Jennie80

Min sambo vaxar mig, främst då bikinlinjen. Jag skulle aldrig släppa dit någon annan.
    Jag vaxar nästan allt där, tror det kallas brasiliansk vaxning. Det funkar jättebra (även omdet ibland gör förbannat ont) håller i typ 4 veckor...

• Fröken R

Åh vad ni är modiga som vaxar er regelbundet. Hmm...jag tror nog att jag får lida lite pin i alla fall. Skall boka en tid på salong...tror inte att jag fixar det själv.

Svar på tråden Hur länge håller en vaxning