• masken

tyska barnvagnar?

Eftersom inte sökfunktionen fungerar för tillfället, så vet jag inte om det redan finns en tråd om detta men jag såg en annons i dagens GP från barnvagnsfabriken.se och surfade in där. Jag har precis börjat småfundera på barnvagn (är i v.12+0) så jag får be om lite hjälp från er andra som är mer pålästa. Har någon köpt någon av dessa tyska barnvagnar? Det verkar ju vara bra priser, men saknar dem något som är bra att ha?

• Svar på tråden tyska barnvagnar?
  • guldis

Vi ska köpa en tysk barn vagn som heter knorr Nizza. Är en bar konfort vänlig barnvagn. Du kan köpa den här i sverige till bar pris på Brio leksaksaffär i barkarby här istockholm men finns säkert på fler ställen. JAg har även tittat på emmajunga, och brio. Men jag måste nog säga när man kan få en barnvagn för ca 3000:- från tysklan och här kostar den ca 4100:-. Men då har du lift i den och den har bra luft hjul. Sedan är det en ligg och sittvagn. Vilket gör att du klarar dig i från sulkin längre.

• masken

Genio och Pramy Lux hette dem vagnarna jag kollade in, men har du någon hemsideadress till Knorr Nizza?

• Fostermamman

Vi har beställt en tysk vagn som heter Hartan. Både Hartan och Teutonia har rykte om sig att vara kvalitetsvagnar och kan fås till en rätt billig peng på babybee.se men det går också att hitta andra vagnar på tyska sidan pingpong-online.com där det även finns en svensk kontaktperson.
    Lycka till!

• Sandris82

Hej!
    Jag och min sambo har också börjat kolla runt lite på vagnar nu. I Vår stad säljs bara Knorr (nizza) och försäljaren pratade sig varm för den. Vi tyckte att den verkade vettig plus hade ett bra pris.

Någon som har synpunkter, för och nackdelar?!

Vi kommer även att titta på Emmaljunga, Tetunia och Brio vagnar.

Är tacksam för hjälp! (skriv gärna synpunkter på mitt krypin)

• Umeboshi

Har känt och klämt på vagnarna som Barnvagnsfabriken säljer, och de känns helt okej! Fast kolla in på www.trendy-baby.se! Vagnarna är desamma, men priserna... wow! Funderar allvarligt på att inhandla min tvillingvagn via dem istället för via Barnvagnsfabriken...

• JooCee

Jag stjäl tråden lite här men en liten fråga =)
    Jag vill ha en knorr nizza, tänkte beställa ifrån kidsroom.de då jag hört att det varit väldigt bra och att vagnarna levererats snabbt och utan problem. Men innan jag beställer skulle jag vílja klämma o rulla lite på en vagn, var kan jag göra det i sthlm? Såg att barkarby hade, men det känns lite långt när man inte har bil.. finns det inom tullarna någonstan?

• masken

Ingen som har erfarenhet av Genio och/eller Pramy Lux?

• Plupp79

Jag har köpt knorr nizza från kidsroom.de och jag kan både rekomendera vagnen i sig och kidsroom som försäljningsställe!!

Det finns en butik på söder, precis vid en av t-bane uppgångarna som jag blev rekomenderad tidigare. Är inte från sthlm så jag var aldrig där, fick för min att det var på Götgatan (skanstull?? vild chansning!)

• Lori

Jag har köpt en knorr nizza från Kidsroom för 303 euro eller 2776 sek inklusive frakt. Vi beställde annandag påsk, en måndag och den levererades exakt 2 veckor senare. Jag betalade med mastercard, pengarna drogs efter ca 1 v men reserverades direkt så klart. Det var lite nervöst innan vagnen kom men jag är verkligen supernöjd med Kidsroom, vagnen och allt. Det finns flera fina färger att välja mellan och två prisklasser. Det känns som vi fått mycket vagn till lite pengar.
    Lycka till med vagnköp!

Svar på tråden tyska barnvagnar?