• pergobruden

Kan man ha två (identiska) simkort. Nån teknisk som vet???

Jag funderar på att köpa en bil. Bilen ifråga har ett "kommunikationspaket" bestående av en GPS och en GSM-telefon. Som jag fattade saken är alltså telefonen fast monterad i bilen, det enda man gör är att stoppa i sitt simkort.

MEN - och nu till min dumma fråga - man kan ju för guds skull inte sitta och byta plats på sitt simkort vareviga gång man sätter sig i bilen. Och jag vill ju inte ha ett annat nummer till bilen, vill ha mitt gamla vanliga! Kan man alltså ha dubbla simkort så att man har ett i bilen och ett i mobilen, men med samma nummer. Nån som vet?? (Nån som fattar frågan överhuvudtaget..? )

Sååååååå tacksam för svar....

• Svar på tråden Kan man ha två (identiska) simkort. Nån teknisk som vet???
  • familjen K

Ja det går, alltså att ha två simkort, korten är inte identiska, men är sammankopplade så att de som ringer till dig kan slå ett och samma nummer.

• homemade

Ja bara att beställa ett extra kort. Jag har det så, ett i mobilen och ett i bilens telefon.

• pergobruden

Jag surfade runt och hittade bara detta på företagsabbonemang - har ni det privat eller via företag? Kostar det extra??

• homemade

på företag, kostar 40 kr extra i månaden

• pergobruden

Fan, jag hittar det bara på företag.... Vad ska jag då göra... om man inte kan få dubbla kort som privatperson blir ju hela bilen värdelös....

• familjen K

Vissa operatörer tror jag har även för privatpersoner, kanske kan byta operatör?

• pergobruden

Är det detta som kallas "parkort"?

• familjen K

Jag tror olika operatörer benämner det olika, men hos den operatör jag jobbade för förut hette det parkort.

• pergobruden

Tack för alla svar, nu hittade jag nåt hos Telenor som dom kallar för "tvillingkort", tror att det är nåt sånt jag söker. Och verkar inte bara vara tillgängligt för företag.

Svar på tråden Kan man ha två (identiska) simkort. Nån teknisk som vet???