• Lisafisan

Bra kräm mot torreksem?

Ena dottern har stora torra områden på huden som nu när vintern är i antågande verkar bli sämre. De är röda och fnasiga, främst på magen och ryggen. Under sommaren gick det bra att smörja med babyolja, men nu behövs nog ngt. bättre.
    Någon som har bra tips???

• Svar på tråden Bra kräm mot torreksem?
  • Triple Trouble

miniderm är rätt bra tycker jag

• Snovit 79

Olivolja!
    Min son har torra partier på baksidan av knäna, på ovansidan av fötterna och runt anklarna och han har fått div dåliga krämer av BVC. Men var först när jag själv slängde på olivolja som det faktiskt försvann.

• Lisafisan

Finns miniderm på apoteket eller någon babyhandel?

• luddigamaskrosen

Vi kör varvat mellan kortison och fet hudkräm. Detta eftersom exemet aldrig ger sig. Men miniderm ska va bra har jag hört.

• Lisafisan

Olivolja! Hmmm det har jag ju faktiskt hemma! Värt ett försök...

• Annsis82

Locobase funkar jättebra på min dotter

• rosakaninen

Locobase Repair (apoteket)

• Kicki 83

Miniderm är bra! Men jag har gått över till Propolis Aloe Vera Forever living products, verkligen jätte bra!!!

• Ellpi

Miniderm var det enda som hjälpte när min son var som mest torr. Nu fungerar A-creme bra men i pannan måste vi varva med mildison emellanåt.

• Triple Trouble
    Kicki 83 skrev 2007-11-26 22:54:00 följande:
    Miniderm är bra! Men jag har gått över till Propolis Aloe Vera Forever living products, verkligen jätte bra!!!
    får jag fråga vart man köper det? är det dyrt?
  • Kicki 83

Man köper det på sånna där aloevera partyn, du kan säkert gå in o kolla på www.foreverlivingproducts.se  ja det e dyrt, 230 kr för en tub, men det e det värt, de e hur bra som helst!!

• Hjobo

Miniderm är bra för mindre barn men även Karbamid Essex kräm 2% är bra men då är den ju receptbelagd! Men har hon mycket eksem är det väl värt att prata med BVC så att hon får rätt smörja och hjälp i tid. Min äldsta son som är 5 år har haft atopiskt eksem sedan han var några månader och han vill verkligen sköta sina smörjor för att det hjälper honom att inte behöva ha klåda och ont!
    Lycka till!!!

• spelmrun

Jag har provat medlet Myracid mot torra områden på armar och ben. Den har hjälpt mig även att ta bort klådan och eksem i hårbotten. Kan köpas bara på nätet vad jag vet.

• NollÅtta

Miniderm är superbra tycker jag. Man kan blanda i en liten klicka Mildison (mild kortison) också så försvinner alla röda eksem.

Son född -10 och Dotter född -13
  • Starka

Jojobaolja är suverän går in snabbt i huden om man jämför med tex olivolja.

• Gräddnosen
    Flickan och kråkan skrev 2016-04-07 20:04:25 följande:

Och jag tycker att miniderm är direkt värdelös. Locabase repair är kanonbra.

Håller helt med! Locabase Repair är överlägset bäst mot eksem.
Svar på tråden Bra kräm mot torreksem?