• Anonym (Tinky)

Varför ljuger han?

Min sambo fick en stor flaska absolute vodka, som han sa kom från jobbet? vet fortfarande inte om den kom därifrån..
    Men så gömde jag den då ja vet att han gärna dricker i tid o otid, o han blir helt dumt i huvudet o taskig mot mig när han fått i sig för mkt.
    O för ngn vecka sen så skulle hans pappa komma o då skulel vi bjuda på lite sprit men då va en flaskan där ja gömt den o ja frågade honom om han vet vart den e, men han sa att nej det vet ja inte? O vi letade då överallt o ja va dum nog o litade på honom, men nu ikväll så hittade jag den(letade ej efter den).. o den va nästan tom.. så frågan e varför han ljuger om det, alltid ljuger han om hur mkt han druckit?? Vad göra??

Vi va på väg o kolla förlovningsringar idag men vet ej om ja fortfarande e så sugen på att förlova mig med honom då han ljuger för mig...

Ngn som har en sambo som ljuger om hur mkt han druckit o sånt??

• Svar på tråden Varför ljuger han?
  • Anonym (en som vet)

allt tyder på alkholism.. min pappa ljög drack i smyg.. och ljög om det sen drack han jämt.. skulle inte förlova mig med han om jag vore dig om han inte slutar dricka helt..

• Cinnalinna

Ljuger man om sprit så har man antagligen alkoholproblem. Tyvärr kan sånt bli värre och värre med tiden.

• Anonym

Jag vet inte om jag ska be dig sticka för att han dricker eller om jag ska be dig sticka för att han ljuger!!!!
    Han har uppenbarligen problem med alkohol och om han ljuger nu så lär han ju inte sluta..
    Och vem vill leva med nån som ljuger och är alkholist?

• thesecret

har har uppenbart problem, jag skulle INTE förlova mig med honom iallfall,.

• Anonym

Som många redan nämnt. Ljuga om sprit kopplar jag till alkoholism. Dessutom har han ju letat efter spriten eftersom du gömt den, och han ändå hittat den. Det är också vanligt att alkoholister nekar till att de har problem.

• Anonym (Tinky)

tack för svaren ..
    vet inte riktigt vad ja ska skriva.
    vi har haft dessa problemen innan men han förklarar bara bort dem hela tiden, problemet e oxå att han dricker öl så ofta han får chansen eller inte bara öl utan vad som helst när han får chansen.. men ska ta o prata med honom imon hur det ska bli mellan oss..

vi försaöker nämligen oxå skaffa barn men ej lyckats då det e fel på mig. har djur tillsammans .. hmm.. vet ej riktigt hur ja ska göra.. men ska ta o prata med honom imon efter jobbet..

berättar hur det gick..

• Anonym (en som vet)

mm det låter bra det... det kan ju vara under medvetet från dig oxå.. eftersom han ljuger och dricker och ljuger om sitt drickande att du inte blir med barn.. så kan det vara...
    men hoppas att det löser sig till det bästa i alla fall

• HellviHumle

Tyvärr måste jag nog upprepa ovanstående.
    Problem med alkoholen, helt klart. Har haft en del alkoholister i släkten och vågar påstå att han kommit en bra bit på väg.Jag skulle inte satsa på förlovning förrän han blivit av med problemen. Jag vet att det är lätt att säga men tro bara inte att det löser sig eller att du kan hjälpa honom.

• Anonym (hemlig)

Även jag ställer mig på de övrigas sida. En sak som jag kom att tänka på är att en flaska sprit är en mycket märklig gåva att få från jobbet. Sen att han har gömt flaskan på ett nytt ställe är för mig ett tydligt bevis. Och sen att han ljuger är ytterligare bevis...

Och tänk genom det här med barnanskaffande ordentligt. Det är ett stort ansvar att skaffa barn. Och jag hade aldrig skaffat barn med en man om jag, som du gör, misstänker ett alkoholmissbruk... Man har ett ansvar inför sitt ofödda barn att bjuda på en schysstare start än så.
    Lycka till.

• Anonym

Nä börja inte med att acceptera lögner. Jag har gjort de i många år och de finns inget mnöje med de.
    märker man att dom ljuger är de lika bra att skicka iväg dom fortare än fan själv.

// en som vet

Svar på tråden Varför ljuger han?