• törnrosen

tips önskas! väggfärg till eksäng?

jag ska inreda om sovrummet. jag tar tacksamt emot förslag på hur man kan inreda det.
    nu har jag ek-laminatgolv och en eksäng med naturvitt överkast.
    jag ska måla/tapetsera om och nya gardiner och tavlor.

vilken färg är bäst att ha på väggen?
    Har ni för tips på gardiner; mönstrade/enfärgade? tunna/tjocka?
    vad kan jag ha för färg på tavelramar?

• Svar på tråden tips önskas! väggfärg till eksäng?
  • Loyden

Jag kommer gärna med massa tips. Du råkar inte ha någon bild på hur rummet ser ut idag? Lättare att få någon slags bild i huvudet hur man hade kunnat göra. Jag ritar gärna upp något åt dig. Inte någon bild/ritning på planlösning?

Du får maila bild om du inte vill lägga ut dem här. Jag hjälper iaf gärna till!

/Loyden

törnrosen skrev 2007-11-27 08:00:09 följande:
    jag ska inreda om sovrummet. jag tar tacksamt emot förslag på hur man kan inreda det. nu har jag ek-laminatgolv och en eksäng med naturvitt överkast.jag ska måla/tapetsera om och nya gardiner och tavlor.vilken färg är bäst att ha på väggen?Har ni för tips på gardiner; mönstrade/enfärgade? tunna/tjocka?vad kan jag ha för färg på tavelramar?
  • ajmaj

Mot just ek tycker jag det är snyggt med färger som går åt lila-grå-blått, alltså duvblått eller liknande.
    Vi hade det i vårt förra sovrum, den färgen gjorde sig väldigt bra till eksängen- och golvet.

Vi hade även ekgarderober, så det var mycket ek och den färgen bröt av bra mot det. :)

• törnrosen

jag har problem med minneskortet på kameran, men jag lägger ut en bild så fort jag kan!
    kul att ni vill hjälpa till

• törnrosen

nu har jag lagt en bild i mitt galleri som ni kan titta på. färgen nu är grön. de bruna gardinerna satte jag ditt nu för julstjärnan. men de ser ju hemska ut när man får se dem på bild.

• ajmaj

Jag tycker den gröna färgen du har nu är snygg! :)
    Men det klart att man vill förnya ibland.

Sänggaveln är supersnygg, precis en sån som jag vill ha!
    Jag vidhåller att den färg jag försökte beskriva ovan skulle passa superbra till träet.

Annars är ju gräddvitt snyggt till ek, och lite mörkare beige (nästan som caffe latte).

Vilka gardiner och övriga accessoarer du kan ha till, beror såklart på vilken färg/tapet du väljer. Det kan jag hjälpa till med när du bestämt dig! :)

törnrosen skrev 2007-12-04 08:32:38 följande:
    nu har jag lagt en bild i mitt galleri som ni kan titta på. färgen nu är grön. de bruna gardinerna satte jag ditt nu för julstjärnan. men de ser ju hemska ut när man får se dem på bild.
  • törnrosen

den gröna färgen är fin men nu har jag haft den i 8 år, så jag vill förnya lite. gräddvit är ju ett bra alternativ!
    sängramen har jag köpt här hemma. Monika heter den, kostade 3490:-. det finns en liknande säng på Mio´s som kostar mycket mer, 6-8000 tror jag.

• Teschty

Jag hade målat alla väggar i nån vit färg o sen den väggen där huvudändan står hade jag satt en snygg fondtapet...

Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • Buttelina

Ljusbeigea färger på väggarna och gardinerna i ljusare eller mörkare beige och ek tavelramar! Fint

• törnrosen

jag ska gå på färghandeln imorrn o kolla på färg o tapeter, få se om jag hittar nåt snyggt. det lutar åt ljust beige el gräddvit. ska förresten kolla på tapeter på nätet nu..

• helenasthlm

Håller med Buttelina.

Älskar min Angelina!
  • törnrosen

jättebra blogg du har! ja hittade många fina ideér. jag har ännu inte köpt några gardiner. tänkte kolla på ikea när jag kommer dit om hundra år! funderar på mullvadsfärgade. eller kanske gröna som filten i soffan din. det är snyggt med grönt till ek.

• ÄlskarMina

vi har en säng i ek som vi har ett vitt överkast på. Tapeterna är i ljust lila, gardinstång i silver och gardiner vanligtvis i vitt men just nu i linnebeiget.

Svar på tråden tips önskas! väggfärg till eksäng?