• mammy

nässpray för gravida???

Någon som vet om det finns någon nässpray för gravida.. under dagern och mest under natten blir jag jätte tätt i näsan och orkar inte sova innan har jag haft nezeril men vill ej använda detta i längden någon som vet om det finns någon "ofarlig" som hjälper för detta då man är gravid???

• Svar på tråden nässpray för gravida???
  • kissemjao

Har du provat Rhinexin. Det är slemhinneavsvällande tabletter som hjälpt mig bra. Fick en extra stor burk utskriven av min läkare i samband med en förkylning. Han menade att det kunde vara bra att ha nu när jag var gravid...

• Catte

Första graviditeten fick jag nästäppa tidigt och fick Nasal lomodal utskrivet vilket hjälpte ett tag men inte hela tiden...

Nu den andra graviditeten så började nästäppan komma direkt så fort jag blev gravid och Nasal lomudal funkade INTE alls, så jag har kört på med vanlig nässpray sen dess (är i v32 nu). Vet att det inte är bra men känner att jag inte har något val då jag varken kan äta eller sova utan spray.

Prata med din familjeläkare så kanske han vet något du kan prova! lycka till!

• uno

Jag har haft samma problem och har använt Nezeril på min BMs inrådan. För att inte överanvända så tyckte hon att jag skulle ta först morgon och kväll i 10 dagar och sen kväll eller morgon när det kändes som värst helt enkelt men inte både och. Efter ca 14-15 dagar så har det blivit bättre, så går det några veckor och kommer tillbaka, kör nässpray igen och så är det lugnt ett tag osv.

• mammy

är själv bara i 14+4 och är redan nästäppt mitt första barn kan ju inte sova utan nässpray....

• Zazla

Min läkare sa att nezeril och liknande bara torkar ut näsan (eller nått, det var dåligt iallafall) Han tyckte istället att jag skulle köpa renässans. Jag kan inte tänka mig att det är farligt att använda. Det är bara koksaltlösning och kan t.om. användas på spädbarn. Jag tycker att den är jättebra. Finns receptfritt på apoteket!

• septemberbaby

jag använder renässans nässprej.
    det är koksaltslösning och säljs på apoteket.//jessica

• penni

testa använd barn näspspray nezeril, inte alls lika starkt, till slut kan man nästan sluta helt :) funkar på mig :)

• thewitch

Jag har precis samma problem som ni. Täppt i näsan mest hela tiden och nu har jag lyckats dra på mig en förkyldning också så nu känns slemhinnerna helt förstörda. Har använt mig av nasin i några veckor nu och ser ingen möljighet att sluta men det känns inte bra. HAr försökt med Renessans men det hjälper inte alls. När den här förkyldningen släppt ska jag dock försöka med ditt förslag Penni. Barnnässpray.
    Lycka till alla och hoppas vi kan andas normalt snart...
    Ps Är i v 14+2

Svar på tråden nässpray för gravida???