• mast07

+ på testet men blödning!

Jag fick ett + på testet igår morse (testade på rätt dag). Men jag har haft svaga mensvärkar under helgen och på söndag kväll kom det lite blod och bruna flytningar. Igår var det också så hela dagen, idag däremot verkar det mest vara blod (än så länge). Blir tokig får inte ens vara glad för mitt +.

Någon annan som haft det så här och lyckats? Det känns ju för mig som ett tidigt missfall. Tänker testa imorgon igen och ringa kliniken för att höra om det är någon mening att fortsätta med medicinerna. För mig känns det ju inte så nu, men kommer att fortsätta tills dom säger annorlunda.

• Svar på tråden + på testet men blödning!
  • skugga1

jag har läst om flera här som har haft blödningar och ändå varit gravida.Det finns vissa mediciner som kan ge blödningar, så håller tummarna hårt för att det ska gå bra.

• Fiaflopp

GRATTIS och visst kan man blöda lite i början,helt ok!
    Hoppas det avtar och inte blir rent blod,då bör du kanske ringa?

• amazonija

hej ja är i samma sits som du ja blöder till o från men inte mycke,ja har gjort mitt första ivf-försök så ja ringde till ivf falun i dag o dom sa att de inte är någon i de att göra gravtest denna vecka i fall de är mf så kommer de att vissa + ändå pga att vi har hormoner kvar i kroppen så i början på nästa vecka kunde ja testa mig igen, hoppas att de inte är någon fara men man blir ju orolig att de sak vara något fel, sen kan de vara att du har sköra semhinnor. håller tummarna för dig

• mast07

Det är inte rent blod utan blandat med det bruna. Idag har det börjat avta lite, så jag håller tummarna. Det är ingen mensblödning direkt och inte någon kraftig blödning.

Läste igenom biverkningarna på progynonet igår och jag kom ihåg rätt. En av biverkningarna på den medicinen är mellanblödningar/genombrottsblödningar.

Jag har också funderat på att göra som du Amazonija, avvakta till nästa vecka och göra ett nytt gravtest. Också läst att vid ett ev missfall så finns hormonerna kvar i kroppen en tid efteråt. Håller tummarna för dig.

• amazonija

mast07 håller tummarna för dig att de ska gå över, lycka till

• Hjartesjalen

Jag haller ocksa tummarna for dig!!

• mast07

Suck, var nog för tidig med att tycka att det börjat avta. Iblan är det inget, ibland lite och ibland lite mer. Fast det är lite annorlunda idag i alla fall. Just nu griper jag efter alla halmstrån jag kan gripa efter.

• amazonija

i dag blöder ja oxå lite mer, ja ondare i magen i dag. har du ont i magen, ja har haft mer som tränigsvärk men nu börjar de gå över till mensvärk men ja försöke hålla hoppet uppe men de är inte lätt...

• amazonija

ja har tappat hoppet nu blöder mer o mer o har super ont i magen

• mast07

Jag har lite svag mensvärk igen till och från. Det ser ut lite mer som en vanlig mens, men ändå inte. Ibland ser det ut som sekretet vid ägglossning också med blodet. Hoppet försvinner mer och mer. Samtidigt kan jag ju inte sluta med medicinerna förrän jag vet att det definitivt blir ett negativt svar på gravtestet.

Har fortfarande inte fått nåt svar från AVA, får nog ringa dit själv imorgon.

Annars får jag väl kontakta vårdcentralen och be att få göra ett blodprovstest och mäta hcg halten i blodet. Om det ökar efter några test så är det ju ändå ett +. Då beror väl dom här problemen på medicinerna. Varför kan man inte få vara glad för det här. Det måste alltid bli nåt som sätter käppar i hjulet för en.

• Aggi

Du har ett nytt meddelande i din inbox...

• Dahlia

Jag har inte gjort ÄD men IVF..

Jag började min testdag med en blödning.. Ville såklart inte ta ett gravtest eftersom jag inte orkade med ett minus också. Fertilitetsmottagningen sa att jag skulla ta ett iaf.
    Så på em tog jag ett om det visade plus trots att jag blödde..
    Efter ett par dagar gick blödningen över men jag var ändå övertygad om att det kommer att bli mf.
    Men vid vul visade det sig att mini levde.. Är nu i vecka 14 och har gjort regelbundna vul fram till i måndags pga min oro.
    Jag har blött fram o tbx sen testdag nu och blödde senast igår.

Så även om det e lätt att tappa tron när det kommer blod så kan det faktiskt gå bra också. Blödningar är inte alltid ett tecken på missfall

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
Svar på tråden + på testet men blödning!