• VASL

Bästa förlossningssjukhuset i Stockholm

Var skall man föda? Vilket förlossningsjukhus är bäst i Stockholm och varför? Huddinge, Danderyd, KS, SÖS, Södertälje?

• Svar på tråden Bästa förlossningssjukhuset i Stockholm
  • Goliz

Har bara fött på Huddinge och fick bra hjälp vid min komplikation, men själva bb-avd. tyckte jag inte om...

• April Mamma

jag födde på Ks (Solna) och är jätte nöjd. Jag skulle absolut föda där igen. Bra och kunnig personal.
    Hamnde sedan på avd C23, typ en komplikations avd (fick sys på operation ef förlossningen..) och där var personalen också jätte bra.

• EgonochKnut

Har fött två barn på Södertälje.
    Jag tycker det har varit suveränt där. Lite mindre och personligare.

• Tigerwoman

Var också på KS och C23 i Solna och var jättenöjd! Jag var dessutom förlossnings-rädd och gick där innan på Aurora-terapi, som jag också var jättenöjd med.

• EMR

Har fött alla tre barnen på Södertälje och det var super! Småskaligt, personligt och bra personal.

• fulltilt

Jag födde min son i Södertälje nu i mars. Det var jätte mysigt å de va super duktiga. Var bara en sköterska på BB som vi inte gillade m i övrigt, KANON.

• Keewii

Födde på Huddinge, kalas barnmorska och undersköterska, men gillade inte avd efter vilket var spec avdelningen...

• ladysoul77

Vi födde på BB Stockholm (hör till Danderyd). Garanterad plats, eget rum och pappan får sova kvar, "hemmamiljö" , SUPERBRA personal. Har många kompisar som fött där. ALLA är helnöjda.

• HWikström

Jag födde på Danderydssjukhus (inte BB stockholm.
    Det var sommaren 2004 och det var värsta babyboomen. Lite stressig personal under värkarbetet men under själva framfödandet hade jag en underbar barnmorska. Underbar personal på BB-avdelningen.
    Men vad som är bäst för den ena är kanske inte det bästa för den andra. Alla sjukhus har ju olika rutiner och olika inställningar till hur man ska föda. Du borde kolla upp hur det ser ut på de olika förlossningsavdelningarna.

• Alicia 72

Jag födde på BB Stockholm och är SUPERNÖJD!! Skulle aldrig föda någon annanstans om en två/trea/fyra(!!!) dyker upp...
    Underbar personal, hemmamiljö, garanterad plats (om man går i mödravården kopplad till BB Stockholm, vilken också varmt rekommenderas).
    Hade inte velat ha någonting annorlunda!

Alicia

Svar på tråden Bästa förlossningssjukhuset i Stockholm