• Headrush

Vad hjälper mot fett hår?

Är det någon som har lite tips? Mitt hår blir fett typ dagen efter jag har tvättat det... Använde H&S citrus mot fett hår och samma balsam...

Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg... - Pippi Långstrump
  • Svar på tråden Vad hjälper mot fett hår?
  • Me o Mike

Gå o köp ett riktigt bra schampo på salong.. Försök att inte tvätta för ofta också..

• annicavillhabeis

Har samma problem...känns som inget hjälper...så jag tvättar helt enkelt mitt varje dag.

• Me o Mike

OCH massera inte för mycket i hårbotten när du tvättar! Om du gör det så producerar körtlarna MER fett!

• Headrush
    MulleNuh skrev 2007-11-27 15:21:52 följande:
    OCH massera inte för mycket i hårbotten när du tvättar! Om du gör det så producerar körtlarna MER fett!
    Ojdå, det är just det jag GÖR! Känns ju som att man blir "renare" då...

Vilket shampo ska jag testa då?
    Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg... - Pippi Långstrump
  • Me o Mike

oj svårt att säga här bakom dataskärmen!.. Fråga den frisör som hjälper dig så kan hon samtidigt kanske se vad du har för hårtyp också!

A1exandra skrev 2007-11-27 15:23:29 följande:
    Ojdå, det är just det jag GÖR! Känns ju som att man blir "renare" då... Vilket shampo ska jag testa då?
  • annicavillhabeis

såna där dyra frisörschampon hjälper inget på mig..bara fattigare plånbok tyvärr.

• Tant Elin

fel, massera mkt minst 2min för att gnugga bort allt skit ur håret.

MulleNuh skrev 2007-11-27 15:21:52 följande:
    här finns mkt bra tips, om man vill prova naturligare sätt att göra rent håret:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html
  • isisisis

Det kan vara ide att sluta tvätta håret varje dag.
    Börja nån gång när du inte behöver gå ut....när du är sjuk eller ledig.
    Försök att inte tvätta det sedan förrän var tredje dag.
    Håret vänjer sig och anpassar sig,så det inte blir fett sen.
    Ju mer du tvättar ju fetare blir det....

• stiletto

man ska helst inte tvätta håret mer än 2 ggr/vecka.

Jag får alltid vänja av håret med daglig tvätt efter utlandssemestrar då jag oftast badar i saltvatten varje dag och då vill jag ju få bort det salta, men rackarns vad fort håret känns flottigt när man tvättar det för ofta.

• Me o Mike

NÄÄÄ!! Inte.. Sorry..

Tant Elin skrev 2007-11-27 15:26:31 följande:

fel, massera mkt minst 2min för att gnugga bort allt skit ur håret.
    här finns mkt bra tips, om man vill prova naturligare sätt att göra rent håret:www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html
Svar på tråden Vad hjälper mot fett hår?