• Ellisizza

Hur många brukar kallas till en intervju?

Om ett par dagar ska jag på en intervju. De söker 2 personer. Hur många tror ni att de har kallat till intervju? Tror att det är väldigt många som sökt jobbet, om det nu spelar någon roll..

Så glad att jag blev utvald iaf!

• Svar på tråden Hur många brukar kallas till en intervju?
  • jmmm

de e nog lite olika, hörde i förra v att ett större företag haft ett antal på första o sen sållat ut, tre intervjuver innan de skrev papper den 4:e
    men de hör nog inte till vanligheterna
    lycka till iallafall, du e ju ett steg närmare iallafall

• bubblan1982

De är olika på hur stort företaget är..Dom kan ju även göra flera intervjuer men vissa utvalda.

Håller ändå alla tummar för dig=)

• Ellisizza

Tack! :)

Jag hoppas att det inte är allt för många iaf så att det är större chans att jag får det :p

• korven72

Det är ju väldigt olika. Tex på hur urvalet på de sökande ser ut. Vi plockade ut säkra kort + några "wild card" sist... Man vet ju aldrig vem man möter. NÅn med grymma referenser kan va värsta stolpskottet när man möter dem =)

• Ellah

Det beror på, nu hade vi en annons ute där vi just sökte 2 personer, en till ett mammavik och en till en fast tjänst. Vi hade in 8 personer. Det vara alla som sökte just den tjänsten - vi tog in alla just för att det var så få.

Andra gånger då vi har haft tex 200-250 sökande sållar vi till kanske 10-15 intressanta, och därefter sållar vi ytterligare om någon inte utmärker sig extremt.

Som sagt, ofta är det så otroligt olika från gång till gång.

Svar på tråden Hur många brukar kallas till en intervju?