• Frediza1980

Snart Ny i jakobsberg!!

ojoj i morgon skriver vi på kontrakt för en ny lya i jakobsberg! känns jättekul o lite nervöst samtidigt.
    vet inte så mycket om jakobsberg.
    Har ni några tips på förskolor och öppna förskolor. eller vad som hellst... berätta om jakan
    är lite pirrig i magen här hemma

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-27 17:38:43:
    jakobsberg i järfälla...

• Svar på tråden Snart Ny i jakobsberg!!
  • tjatmorsan

hej kul!!! vart bor du nu?
     ja jag vet egentligen inte heller så mycke förrutom om centrum.
    å vart vårdcentralen ligger jag jobbar i jakobsberg

• Frediza1980

hej. just nu bor vi i sollentuna men vi ska flytta till Månadsvägen i jakobsberg. vet också bara vart centrum är i stortsätt

• Rosa Helenae

Hihi, där är jag född och uppväxt! Mycket trevligt !

• Disan

Vi bor där!! I Viksjö. Vilket område skall ni flytta till? Eller är det mitt i centrum?

Jakobsberg är bra tycker jag, lite lagom mysigt med skog och sjö, BRA centrum med mkt shopping!!

• Frediza1980
    Rosa Helenae skrev 2007-11-27 17:40:04 följande:
    Hihi, där är jag född och uppväxt! Mycket trevligt !
    åhh är det? vad skönt att höra. vart bodde du?
  • Frediza1980
    Disan skrev 2007-11-27 17:42:12 följande:
    Vi bor där!! I Viksjö. Vilket område skall ni flytta till? Eller är det mitt i centrum?Jakobsberg är bra tycker jag, lite lagom mysigt med skog och sjö, BRA centrum med mkt shopping!!
    Tack, bra!!! mer sånt vill jag höra månadsvägen ska vi flytta till
  • Frediza1980

har ni några tips på förskolor eller råd om vilka som inte är så bra

• Disan

Åh, månadsvägen, det vet jag vart det ligger!! Annars är jag inte så haj här, kommer från Nacka egentligen. Flyttade hit pga min sambo. Jaja, nog om mig!

Vet inte så mkt om dagis och så, det finns ett som ALLA tycker är så bra, Plommonet, som ligger här i Viksjö. Det är ett privat dagis med bra ekonomi  Jag och mina vänner brukar gå till Öppnaförskolan i Viksjö centrum, den är jättemysig när barnen är små. Sedan finns det en i Jakan centrum, den är jättestor och inte alls lika mysig som VIksjös. Jakans är bättre för lite större barn som behöver springa av sig... 

• SaramedM

Jag tycker inte om Plommonet!

De har ålderhomogena grupper vilket jag tycker är helt fel

Öppna förskolan i Maria Kyrkan i Jakobsberg gillar jag bäst av de jag testat på

Bland förskolorna så gillar jag Mjölnaren i Jakan och Axet i Viksjö

Disan skrev 2007-11-27 17:48:12 följande:
    Åh, månadsvägen, det vet jag vart det ligger!! Annars är jag inte så haj här, kommer från Nacka egentligen. Flyttade hit pga min sambo. Jaja, nog om mig!Vet inte så mkt om dagis och så, det finns ett som ALLA tycker är så bra, Plommonet, som ligger här i Viksjö. Det är ett privat dagis med bra ekonomi  Jag och mina vänner brukar gå till Öppnaförskolan i Viksjö centrum, den är jättemysig när barnen är små. Sedan finns det en i Jakan centrum, den är jättestor och inte alls lika mysig som VIksjös. Jakans är bättre för lite större barn som behöver springa av sig... 
  • Dessie

TS: hihi, kul att ni ska flytta till Månadsvägen
    Vilket nr? Vi har bott på 62:an

• Åsa med 3

Här har du en järfällabo & jag trivs jättebra! Jag bodde på veckovägen ett tag (ca.4 år) & det är granne med dig... Jag har hört jättemycket bra om förskolan MJÖLET (gult dagis på vägen mot centrum) ligger ca 4 minuters promenad från konsum (oupps COOP menade jag ju)...Annars gick min son på KVARNENS förskola som jag varmt rekommenderar, världens härligaste personal!!! Kvarnen ligger nästan vid pendeltåget... Öppen förskola finns i Maria kyrkan (jättetrevligt folk, iaf förr när min son var "bebis"), söderhöjden (aldrig varit där)... Nu har jag flyttat lite längre ut (Viksjö) och trivs väldigt bra här också...

Har du nåt du undrar över är det bara att fråga...

Jag trivs jättebra i jakan/viksjö, vacker natur, nära till city, världens bästa ica (viksjö), barkarby outlet (med IKEA)...

Välkommen hit! /Å

Laban, vi längtar efter dig!
  • Frediza1980
    Tack så mycket allihop!!! nu har jag inte ont i magen längre
    Dessie: nr 75 ska vi flytta till kul med en granne!!!
    Åsa med 2: tack ska du ha för välkomnandet och för info, jättebra!  ska nog gå till den i  maria kyrkan och kolla in läget.
  • Frediza1980
    Dessie skrev 2007-11-27 19:01:41 följande:
    TS: vi HAR bott där
    ahh okey.. den missa jag hehe
  • Frediza1980

viiiiihh Nu är det klart kontraktet är skrivet och vår lägenhet är uppsagd. Nu flyttar vi till jakobsberg i januari! Nu ska jag börja packa

• Frediza1980

är det någon mer som har tips på bra förskola?

Svar på tråden Snart Ny i jakobsberg!!