• korven72

servicebok borta

Suck, jag e så jävla arg!!! Flyttade i somras och köpte i samma veva en ny bil. Serviceboken är nu borta!!! Vi har ikväll gått igenom typ alla kvarvarande kartonger som inte är uppackade och hittar den inte.

Är det nån annan som förlorat serviceboken och hur går man tillväga för att kunna förmedla att den varit komplett vid ev. försäljning?

• Svar på tråden servicebok borta
  • Marlene B

Kollat handskfacket? Det går tyvärr inte bevisa att den är komplett om du tappat bort din servicebok.

• korven72
    CloudBerry skrev 2007-11-27 19:16:13 följande:
    Kollat handskfacket? Det går tyvärr inte bevisa att den är komplett om du tappat bort din servicebok.
    hehe joo det e klart jag har! Är förvirrad för det mesta men inte såååå. =)
  • Marlene B
    svart tulpan skrev 2007-11-27 19:17:53 följande:
    hehe joo det e klart jag har! Är förvirrad för det mesta men inte såååå. =)
    Hehe, okej...var tvungen att fråga

Jadu då är det bara att fortsätta leta, den är det enda som styrker att allt är bytt och det går inte att få tag på den infon någon annanstans.
  • korven72
    CloudBerry skrev 2007-11-27 19:21:56 följande:
    Hehe, okej...var tvungen att frågaJadu då är det bara att fortsätta leta, den är det enda som styrker att allt är bytt och det går inte att få tag på den infon någon annanstans.
    Hmm kom på... köpte bilen av min pappa och han har varit EN firma trogen sen han köpte den... De har förmodligen allt sparat i sin dator *lite gladare*...

Får väl i värsta fall bli despo och be nån siare "leta" efter den.
    Svaret jag får är: - den är i din närhet i nån låda. Fortsätt leta eller nåt i den stilen =)
  • Marlene B

Haha, ja risken finns ju att den synske skulle säga det..

Tyvärr är det inte säkert att det finns sparat i datorn, man stämplar bara i boken skriver det som är bytt och datum och jag har inte hört talas om att de har ett register över bilarna de servar men du får hoppas att jag har fel.

• krammamma

Har han alltid servat på samma ställe, bör de ju via fakturor kunna se när och vad han gjort och då kunna fylla i ett nytt komplett serviceschema.

• Gorban

Du kan köpa en ny servicebok hos återförsäljaren. Sedan kan de titta i sitt datasystem och stämpla in de servicetillfällen du har gjort.

• korven72
    Gorban skrev 2007-11-29 15:23:03 följande:
    Du kan köpa en ny servicebok hos återförsäljaren. Sedan kan de titta i sitt datasystem och stämpla in de servicetillfällen du har gjort.
    Tack för lugnande och konkreta svar. Jag har blivit dumförklarad tusen gånger nu av min far som inte "kan fatta hur man kan vara så dum att man slarvar bort en servicebok".
Svar på tråden servicebok borta