• 969803

Bildörrarna fryser fast

Vid ett flertal tillfällen har dörrarna på min bil frysit fast,trots att det bara har varit några minusgrader. Det är så stressande på morgonen när man inte kommer in i bilen. En dag fick jag krypa in i bagageluckan..inte alls pinsamt .
    Hur gör man åt dörrar som fryser fast?

• Svar på tråden Bildörrarna fryser fast
  • tvåan i april

Har hänt mig också nu senaste dagarna
    Min kille köpte några våt servetter med silicon i från statoil som man ska ta på gummilisterna och då gör siliconet att det inte fryser.....så det ska jag prova nu och hoppas att jag slipper det där trixandet på mornarna, man blir ju så stressad då!

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • Tojje

Låsolja någon dag när det är upptinat. Och en skvätt rostlösare brukar vi ha i med jämna mellanrum så fryser det inte alls lika ofta.
    Kör du Saab?
    Samma sak för oss och värmaren och kupévärmaren är VIKTIGT att komma ihåg

• No Saint

Siliconespray på listerna är bra.

• livvakten

Det är dörrlisterna som fryser fast.
    Smörj silikon på listerna T.ex CRC Siliconspray el. silikonstift (finns på de flesta större bensinmackar).

Funkar i 90% av fallen.

Ställ gärna bilen i ett garage ett par timmar innan du smörjer in listerna (så dom tinar upp).

Lycka till!

• 969803

Tysen tack alla ni för era svar. Jag hann inte gå in och kika här förrens nu,därav det sena tacket .
    Ska genast iväg och köpa denna silikonspray.
    Tack!

Tojje: Nej,jag kör inte Saab utan VW .

• Sarah84

De e då de e såå skönt me garage. Va utan garage i 1½ årt & de va ett helvete på vintern. Ne e då skönt me varm & snö/frostfri bil varke dag.

• 969803
    Sarah84 skrev 2007-11-28 18:32:59 följande:
    De e då de e såå skönt me garage. Va utan garage i 1½ årt & de va ett helvete på vintern. Ne e då skönt me varm & snö/frostfri bil varke dag.
    Jag är redan less på att skrapa rutor och inte veta om man kommer in i bilen (fast nu kanske jag åtminstonde slipper det ),men det är lång tid kvar på vintern *suck*.
    Vill också ha garage .
  • Sarah84

[citat]
    Jag är redan less på att skrapa rutor och inte veta om man kommer in i bilen (fast nu kanske jag åtminstonde slipper det ),men det är lång tid kvar på vintern *suck*.Vill också ha garage .
    [/citat]

J fy ja saknar de inte ett skit. Vi flyttade till hus i Februari i år & de va ju de nästan bästa me de att de va ett dubbelgarage till =) Är såå skönt att kunna gå ut samam tid soma lltid & bara ta bilen & köra, annars så atr de ju sin lilla tid me skrapa & alt de där, När ja bodde hemma hos mor&far så ahde vi garage men de had eju dom, men då gick ja alltid ut & starta bilen en 20 min innan ja skulle ha den om de va tidigt på morgonen, de bor på landet, så då våga man ju de, men när man bor istan så vågar man ju inte riktigt de. Inte så miljövänligt, men varmt & isfritt =)

Svar på tråden Bildörrarna fryser fast