• Malin026

Liza Marklunds böcker, i vilken ordning?

Jag skulle behöva lite hjälp.
    Funderar på att köpa Liza Marklunds böcker där bla prime time och studio sex ingår i julklapp till en släkting. Det jag undrar över är hur många böcker som ingår i den serien och vad dom heter?
    Har några böcker hemma som jag har lånat och det är:

studio sex
    paradiset
    prime time
    den röda vargen
    nobels testamente

Är det alla böcker eller finns det fler? och vilken ordning ska man läsa dom? Kollade på typ första sidan i böckerna där det står vilka fler titlar hon skrivit men jag blir inte ett dugg klokare Skulle inte va så kul om man missade nån bok mitt i.

• Svar på tråden Liza Marklunds böcker, i vilken ordning?
  • Mariii

sprängare, paradiset, studio sex, primetime, rödavargen, nobels testamente, livstid.

men det är liksom ingen fortsättning på någon annan förutom nobels testamente och livstid. livstid fortsätter där den andra slutade.

• jagharbyttnick

Jag läser för tillfället livstid och har sååå svårt att släppa den.
    Jag riktigt längtar efter att få läsa när jag inte har tid. Tror jag ska krypa upp i soffan med min bok nu!!!

Fd veronicameddetjävligtlånganicket
  • Malin026

Tack så jätte mycket för hjälpen, nu ska jag leta rätt på dessa böcker.

• Sexymala

Studio sex (1999) - som utspelar sig åtta år före Sprängaren.
    Paradiset (2000) - en direkt fortsättning på Studio sex.
    Prime time (2002) - tidsmässigt mellan Paradiset och Sprängaren.
    Sprängaren (1998)
    Den röda vargen (2003) - en fristående roman som tar vid där Sprängaren slutade.
    Nobels testamente (2006) - fristående fortsättning på Den röda vargen.
    Livstid (2007) - en direkt fortsättning på Nobels testamente.

• Malin026

Ja då lät det som att det blir en bra julklapp med dessa böcker då den som ska få dom älskar att läsa och det låter ju extra bra om det är böcker som är svår att släppa, det är ju ett gott tecken på att dom är bra

Svar på tråden Liza Marklunds böcker, i vilken ordning?