Tränings/stretch övningar för skuldror
Ge mig tips på bra sådana!
Ge mig tips på bra sådana!
Du skrev inte vad målet med övningarna var, så då är det lite svårt att svara på bästa sätt
Muskelbyggande? Få bort stelhet från tid framför datorn?
Mellan/på skulderbladen så är armhävningar rätt effektivt, för att inte tala om att gå skottkärra. Du kanske har nån som kan "köra" runt dig i huset/lägenheten en stund varje kväll? För att strecha mellan skulderbladen så kan man böja man sig fram, korsa handlederna, ta tag bakom knäna och skjuta rygg.
Axlarna kan tränas genom att hålla ut armarna rakt ut från kroppen och sen göra små cirklar, större cirklar och stora cirklar. Först frammåt och sen bakåt. Att ta tag i nått lite tyngre objekt, typ mjölkpaket, och sen lyfta rakt upp ger oxå träning åt axlarna. Vet inte hur man stretchar axlarna, tyvärr, men om du vill få bort stelhet i efter träningen så kan du ju snurra med armarna... Hmmm... ingen bra beskrivning... Du vet vad jag menar, så stora cirklar som det går i snabb takt så att du blir lite varm.
Det finns bättre sätt att träna dessa muskelgrupper men då kan man inte träna hemma. Hoppas det hjälpte, säg till om jag missuppfattat så kan jag försöka rätta till det!