• Anonym (Gravid?)

Grav-symtom utan plus...

Jag är ofantligt trött, har halsbränna och utebliven mens. Precis som tidigt i mina tidigare graviditeter. Testade idag och det blev inget plus på stickan. Nu till min fråga: kan man ha graviditetssymtom utan att plussa - och ändå vara gravid?

Alltså, är det möjligt att ha tidiga symtom på graviditet utan att det blir plus på testet? Och att man verkligen är gravid alltså. Halsbränna och trötthet är ju inte alltid tecken på graviditet.

Nu är det inte så att jag hoppas och längtar, vi försöker inte få barn just nu. OM jag är gravid är det ingen tråkig nyhet, men jag hoppas ändå att jag inte är det. Det är inte läge just nu, om man så säger.

• Svar på tråden Grav-symtom utan plus...
  • Anonym

Ja man kan vara gravid även fast de inte syns på testet.

• Sorragorn

Nja, stickorna är väldigt säkra! Men det är klart att om du har testat i ett väldigt tidigt läge (innan förväntad mens) så kan du ju vara gravid! Dessutom så är väl stickorna "bara" 99,9 procent. Jag har varit i samma situation en gång. Sen mens, illamående och ömma bröst, men inget+ och ingen bebis den gången!

MVH

• Anonym (Gravid?)

Tack för svaren

För att förtydliga lite:

Kan man ha äkta grav-symtom utan att det blir plus på stickan? Alltså kan kroppen känna att den är gravid utan att hCG-värdet ökat. Eller är det omöjligt?

• Anonym
    Anonym (Gravid?) skrev 2007-11-27 20:45:45 följande:
    Tack för svaren För att förtydliga lite:Kan man ha äkta grav-symtom utan att det blir plus på stickan? Alltså kan kroppen känna att den är gravid utan att hCG-värdet ökat. Eller är det omöjligt?
    Men vad är äkta grav.symptom. Tror nästan alla här på fl har sk äkta gravsymptom och känner sig preciiiiiiis som när de var gravida gången innan osv, men så kommer mensen...
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym skrev 2007-11-27 21:15:09 följande:
    Men vad är äkta grav.symptom. Tror nästan alla här på fl har sk äkta gravsymptom och känner sig preciiiiiiis som när de var gravida gången innan osv, men så kommer mensen...
    Ja, det var ju en bra fråga...

Jag menar symtom som faktisk beror på graviditeten och inte på magkatarr, sömnlösa nätter eller annat. Äsch, svamligt. Jag menar nog om man kan få fysiska symtom på en graviditet utan att det syns på stickan, och att man då faktiskt ÄR gravid.
  • Anonym
    Anonym (Gravid?) skrev 2007-11-27 21:17:48 följande:
    Ja, det var ju en bra fråga...Jag menar symtom som faktisk beror på graviditeten och inte på magkatarr, sömnlösa nätter eller annat. Äsch, svamligt. Jag menar nog om man kan få fysiska symtom på en graviditet utan att det syns på stickan, och att man då faktiskt ÄR gravid.
    Man kan ju vara låghormonare så att hcg-t inte når nivåer så att plus uppkommer på testen förrän långt efter bim.
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym skrev 2007-11-27 21:23:33 följande:
    Man kan ju vara låghormonare så att hcg-t inte når nivåer så att plus uppkommer på testen förrän långt efter bim.
    Det är sant, men kan man ha fysiska symtom om man inte har "kemiska" (hormonnivåer)?
  • Anonym

Vet många som känner si gravida iaf, även om de plussar långt senare så tydligen kan man det...

Men för många dyker ju mensen upp också så...

• AlexandraLuleå

ja man kan ha alla symtom, testet visar - och man är gravid, jag får aldrig + fören i v 7 tex =)

• Anonym

Det kanske kan hända, men jag tror att det är mycket ovanligt! Plusset på testet är väl eg det allra vanligaste tecknet på att man verkligen är gravid. När man fått det, kan man tänka tillbaka och "hitta" fler tecken, men ibland kan det ju faktiskt vara tillfälligheter. Både halsbränna och trötthet är ju eg inte graviditetssymptom på det sätttet. När skulle du ha din mens?

• Anonym (Gravid?)
    AlexandraLuleå skrev 2007-11-27 21:51:57 följande:
    ja man kan ha alla symtom, testet visar - och man är gravid, jag får aldrig + fören i v 7 tex =)
    Intressant.

Undrar generellt hur mycket som är psykosomatiskt (psykisk orsak som ger fysiska symtom) och hur mycket som är verkliga fysiska symtom...
  • Anonym

Om man dömer av alla inlägg här på fl, tror jag att kanske 98 procent är psykosomatiska symptom! Vissa tror ju tom mer på dessa symptom, än på gravtesten. När de inte får plus med tiden heller, tror de sig ha haft mf eller ma. För de VET ju att de har varit gravida, eftersom de kände precis som när de var gravida tidigare...?!

Det finns säkert "låghormonare", men jag tror att de är väldigt mycket färre än man kan tro som fl-are!

• AlexandraLuleå
    Anonym skrev 2007-11-27 22:02:13 följande:
    Om man dömer av alla inlägg här på fl, tror jag att kanske 98 procent är psykosomatiska symptom! Vissa tror ju tom mer på dessa symptom, än på gravtesten. När de inte får plus med tiden heller, tror de sig ha haft mf eller ma. För de VET ju att de har varit gravida, eftersom de kände precis som när de var gravida tidigare...?!Det finns säkert "låghormonare", men jag tror att de är väldigt mycket färre än man kan tro som fl-are!
    HEHE, är som jag när jag ringde till BM med mitt första barn, jag VISSTE att jag var gravid, men jag testade negativt gång på gång.. när jag kom dit så var det också negativt, fast hon kunde känna livmodern ovanför blygdbenet, då fick jag åka och göra ett UL, och OPS jag var i 14-16 v (minns inte vilket av det)
  • Anonym

Anonym (Gravid?) skrev 2007-11-27 20:45:45 följande:

Tack för svaren För att förtydliga lite:Kan man ha äkta grav-symtom utan att det blir plus på stickan? Alltså kan kroppen känna att den är gravid utan att hCG-värdet ökat. Eller är det omöjligt?
    Jag fick inte mitt plus på testet förrens jag var i v 16. Testade 2 gånger i månaden i några månader o fick - hela tiden.
Svar på tråden Grav-symtom utan plus...