• Addy

ni som provat linfrön

Jag har efter mycket annat mixtrande tänkt prova linfrön eftersom min mage helt lagt ner verksamheten. Hur har ni andra gjort? Funkar det med en gång eller. Lite rädd att det ska bli som ett laxermedel.

• Svar på tråden ni som provat linfrön
  • milliotindra

Jag brukar äta det. Nästan varje dag. Det ränsar tarmarna riktigt men det blir absolut inte som laxeringsmedel Det är som vanligt...Bara att man får ut allt som sitter fast i tarmarna.

• Ickan

Du behöver inte oroa dig, det tar lite tid Och linfrö är inte laxerande, dom får liksom ett slemmigt skal som gör att det lättare kommer ut *blä*
    Blanda i lite filmjölk eller kräm eller ha det på gröten...ett par msk om dagen blir nog bra

• Marvinna

Har lite linfrön i min mussli på morgonen. Fungerar hur bra som helst.

• Hugo Boss

jag har använt det nu några dagar..strör det på flingorna jag äter morgon och kväll...tror jag började med det i fredags..så på fredag tänkte jag sluta..och se om jag känner mej bättre..annars tänker jag börja igen på måndag eller så..tror det kan vara bra att göra ett uppehåll på två dagar eller så..

kan tiden gå fortare??
  • Addy

hur mycket ska man ta? Är det bäst på morgon eller kväll?

• lisalove

Fast linfrön kan fungera som laxerande. Beror ju på mängde man tar. Om man tex tar ungefär en näve linfrön i ett glas och fyller det med vatten, då blir det fart på magen vill jag lova . Har dock inte provat det själv, men har en kompis som gjort och hon hade svårigheter att lämna lgh den dagen . Men om man bara strör lite grann över filen el gröten på morgonen tror jag inte är någon fara.

• Mme K

Och vill man inte ha jättesprutt kan man köpa krossade linfrön och äta i filet, det gör jag.

• Cazi

man kan äta massor med linfrön utan att det blir som laxermedel. jag har det alltid i gröten/filen på morgon och kväll. tycker att det är superbra! äter även bröd med linfrön i.

• Pyret08

Jag har provat linfrö, men tyvärr så hade det motsatt effekt på mig.. Jag blev hård i magen istället

Svar på tråden ni som provat linfrön