• Anonym (Proppen)

Blodpropp???

Är nyss hemkommen från en resa med lång flygtid. Efter halva tiden i planet kände jag att jag hade fått nåt blåmärke på innerlåret och gick på toaletten för att se vad det var. Jag hade fått ett ganska stort blåmärke och det är mycket ömt. Jag blev mycket nervös, tänk om det är en blodpropp? Hur vet man om man fått en sådan? När jag kom hem nu så såg jag att jag även fått blåmärken på andra låret. Hur ser en blodpropp ut och vad gör man åt det?

• Svar på tråden Blodpropp???
  • Anonym

Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla så du slipper vara orolig. Men jag har för mig att en blodpropp gör jätteont! Om det är en blodpropp ger man blodförtunnande medel

• Lilla näktergal

Jag har haft ytliga blodproppar i vaderna och de ser ut som blåmärken men de stannar kvar i flera veckor, dessutom så känner man proppen som en hård knuta. OM det är en innre blodpropp så får man ingen blåmärke, i stället kan tex benet svullna och det gör skitont. Jag har för mig att det är så i alla fall. Ring sjukvårdsuppl och hör med dom.

• Anonym (Proppen)

Tack för era svar! Man bli så orolig när det blir sådär just på flyg eftersom man har hört att man kan få blodproppar. Idag är märket mindre blått så jag vet inte vad det är men jag känner mig lugnare idag.

• Anonym

Tycker ändå du bör ringa o kolla, ifall det skulle vara att du får det i framtiden igen

Svar på tråden Blodpropp???