• sarahl

vart söka mat och julpengar

betalda precis våra räkningar, inga pengar kvar till julklappar och julmat. har dock 1000:- på matkontot som skall räcka fram til den 20 dec, för 6 personer varav ett är blöj och vällingbarn.
    Vet ni nånstans där man garanterat kan få hjälp när man söker.
    Vi har inte ens råd att köpa pellerts att värma huset med denna månad.

• Svar på tråden vart söka mat och julpengar
  • Disela

Svenska kyrkan brukar väl ge till sånna saker tror jag?

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cedergren

fyyy va hämskt :( vänd dig till kyrkan . dom brukar kunna hjälpa anars är de socialen..
    sista tråkiga utvägen är ju kredit kort. Men de rekomenderar jag hälst inte de kan bli problem om man inte kan betala tillbaka sen.. lycka till ialla fall

• sarahl

Nå kreditkort blir det abslout inte och socialen är nog ingen ide heller. De anser att vi tjänar tillräkligt.

• Kryxan
    sarahl skrev 2007-11-27 21:25:48 följande:
    Nå kreditkort blir det abslout inte och socialen är nog ingen ide heller. De anser att vi tjänar tillräkligt.
    Hur har ni i så fall hamnat i den här sitsen?
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • sarahl

Jag vill inte ha nån moralpredikan om att man inte skall skaffa barn man inte kan mätta- Men vår senaste är ett under, då vi previs gett upp efter 5 års kamp att få barn.

Men just nu har det varit otroligt mycket utfigter hos oss. Det är anledningen och jag har väldigt dålig föräldrapenning.

• Kryxan
    sarahl skrev 2007-11-27 21:41:27 följande:
    Jag vill inte ha nån moralpredikan om att man inte skall skaffa barn man inte kan mätta- Men vår senaste är ett under, då vi previs gett upp efter 5 års kamp att få barn. Men just nu har det varit otroligt mycket utfigter hos oss. Det är anledningen och jag har väldigt dålig föräldrapenning.
    Man ska iof inte skaffa barn om man inte kan mätta.
    Men det kan hända myckt man inte kan förutspå.

Men era utgifter?
    Ni kannske skulle sparat till mat?

Jag tror inte det finns nått ställe att vända sig till utöver soss?
    Ni får väl "låna" av dem då? OM dom nu menar att ni inte har rätt till bidrag.

Och säger dom det brukar det vara så.
    Vad jag vet är om välldigt generösa med att betala ut pengar....
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Karpet

Varken juklappar eller julmat är ju något livsnödvändigt. Däremot så kan det väl vara bra om ni kan värma upp huset och äta under de här 3 veckorna.

Gör en budget, räkna ut hur mycket pengar ni kommer att behöva, utöver de 1000:-, till mat och pellets. Se hur mycket som fattas, börja under tiden med att lägga ut allt ni kan avvara på Blocket eller tradera. TV, DVD, Playsttion, skrivare, mobiler, kläder, leksaker, cyklar, skridskor etc etc. En sådan stor familj som ni är borde ju ha en hel del grejer.

Sedan, för att undvika att detta händer igen, så är det nog bäst att gå till banken och där träffa någon som kan hjälpa er att planera er privatekonomi.

• Maverich

Ni har inget ni kan sälja?

Svar på tråden vart söka mat och julpengar