• nennemamman

Hälseneoperation

Hej! min dotter ska in och operera sin hälsena som är för kort och spänd pga spasticitet, den 18/12 är det dags inte världens bästa datum så här nära jul, men men det finns inga val där. vad jag undrar är ni som har barn som gjort en sådan operation, var ni kvar länge på sjukhuset, hade barnet mycket problem efteråt , tex ont osv, tacksam för alla svar

• Svar på tråden Hälseneoperation
  • Mella23

hej hej min dotter opererade sin hälsena förra året i oktober då var hon 1och ett halvt år.Hon opererade sin pga klumpfot.Vi stannade på sjukhuset två dagar tror jag och eller om det var tre.Hon fick smärtstillande på sjukhuset  och sen bara alvedon när vi kom hem.som jag minns dedt hade hon ont i kanske tre dagar efter operationen vi använde bara alvedon när hon skulle sova...tror jag.....ähh fråga mer om du inte fatta va ja mena...skriver som en kratta idag!

• Dreamrose

Min son gjorde en sådan operation för ett tag sedan. Vi fick åka hem samma dag och han hade inte ont, fast det kan iofs bero på att han har ryggmärgsbråck och kanske inte så mycket känsel i fötterna *ler*
    Det var en enkel operation i mina ögon sett, det ärden operationen han har mått bäst efter att han har vaknat. Fråga om det är något annat du undrar över.

• nennemamman

det lät ju väldigt skönt att få åka hem samma dag, det tror jag inte att vi får göra , tyvärr, för ortopeden har sagt minst 2-3 dagar för att hon ska gå upp och gå på gipset innan hon får åka hem, så dom ser att hon klarar det,

• Dreamrose
    nennemamman skrev 2007-12-02 12:39:39 följande:
    det lät ju väldigt skönt att få åka hem samma dag, det tror jag inte att vi får göra , tyvärr, för ortopeden har sagt minst 2-3 dagar för att hon ska gå upp och gå på gipset innan hon får åka hem, så dom ser att hon klarar det,
    Ja min son var ju inte gammal när han gjorde den operationen så han behövde ju inte gå på gipset. Hoppas att allt kommer att gå bra.
Svar på tråden Hälseneoperation