• Anonym

Inte haft sex på två månader...

Jag är tillsammans med en kille..han 25, Jag 23....och vi har väldigt sällan sex...från början var de att han inte hade ork..och så försökte jag tjata till mig...han blev irriterad...och nu har jag gett upp..nu vill jag inte heller ha sex med honom....

Är detta anledning nog för att göra slut?

• Svar på tråden Inte haft sex på två månader...
  • Anonym (lilla jag)

De tycker jag inte..Alla kommer i perioder då sex helt enkelt inte finns med.. Han kan ju ha stressigt med jobb och att du blir irreterad gör att han får prestationsångest.De flesta vill ju inte ha sex bara för att de känner att dom måste.

att göra slut verkar inte va en bra lösning. däremot att prata.=)

Anonym skrev 2007-11-28 08:44:57 följande:
    Jag är tillsammans med en kille..han 25, Jag 23....och vi har väldigt sällan sex...från början var de att han inte hade ork..och så försökte jag tjata till mig...han blev irriterad...och nu har jag gett upp..nu vill jag inte heller ha sex med honom....Är detta anledning nog för att göra slut?
  • Anonym (nunna)

Jag har inte haft sex med min karl på över 2 år. Men eftersom jag älskar honom gör jag inte slut. Vi har pratat om detta tusentals gånger och enligt honom så vill han ha sex igen, jag får hoppas på att han talar sanning.Vet dock inte hur länge jag kommer orka.
    Det är inte så att du att du VILL göra slut och bara söker en anledning? Älskar du honom inte längre så avsluta förhållandet. Onödigt slösa sitt liv på någon man inte älskar i såna fall.

Men försök prata lite om det först, mykcet kankse går att lösa med lite kommunikation.

• Lorelei

Man har olika sexlust i olika perioder i livet, förhållandet osv. Det för mig är ingen anledning att göra slut. Har han någon förklaring till varför han inte vill ha sex?

• Anonym

Ska vara ärlig och säga att visst...jag fiskar lite efter anledningar för att kunna göra slut..men de är såå svårt..tycker om honom massor..
    Ang..att prata...detta har vi pratat om såå många ggr..och han säger att det ska bli bättre..men ikke...allt det med sex..kyssar..närhet..är ju de som gör att det är skillnad på att bara vara vänner eller ett par..tycker jag..
    Tänker jag fel?

• Anonym

Hans förklaring-....Nää inte nu..jag orkar inte..

• Anonym (lilla jag)

Nej, du tänker inte fel.
    Svårt att ge goda råd..De ända jag kan säga är att du ska ta en riktig funderare och väga för och nakdelar.
    Då kanske du kommer fram till vad som gör att du vill leva med denna men eller så kanske du helt enkelt vill bryta upp.. Hur som helst- lycka till=)

Anonym skrev 2007-11-28 08:54:24 följande:
    Ska vara ärlig och säga att visst...jag fiskar lite efter anledningar för att kunna göra slut..men de är såå svårt..tycker om honom massor..Ang..att prata...detta har vi pratat om såå många ggr..och han säger att det ska bli bättre..men ikke...allt det med sex..kyssar..närhet..är ju de som gör att det är skillnad på att bara vara vänner eller ett par..tycker jag..Tänker jag fel?
  • Anonym

Lilla jag - Tack så mycket..det behövde jag!!

• diddisen

Nej jag tycker inte alls att du tänker fel.
    Det kanske inte är en dirket anledning till att göra slut, som andra säger man har upp och ned gångar även när det gäller sex. och det är ju nåt man får räkna med i ett förhållande.

Men du kanske ska ta och fundera på om detta är en kille som du skulle vilja vara ihop med resten av ditt liv även om ni inte kommer att ha sex med varann.
    du ju faktiskt inte så gammal och har hela livet framför dej.

• Anonym

Alltså jag tänker med så här...våra "sexproblem" började redan efter ett halvår som vi varit tillsammans.och nu har vi bara varit tillsamans (är sambos) i 2år...hur kommer de då bli om vi skaffar barn?!då kommer vi vara nära varandra en gång vartannat år...eller vad?!!

• Anonym (mammatillK)

Sexlivet är absolut en central del av ett förhållande. Är man inte nöjd med det så kommer det förr eller senare att spricka mellan er. Sen går sexlivet absolut i perioder, maken och jag har en ettåring som tar mycket tid och kraft vilket gör att sexlivet har förändrats radikalt, men vi är båda tillfreds med det och kan skojja om det och vi VET att det blir bättre när dottern blir äldre.. Är man så unga som ni och inte har några barn är det sorgligt om lusten redan är släckt. Skall ni leva hela livet ihop så måste man känna lust till sin partner... Om ni inte kan tala om det är mitt råd: Gå vidare och hitta en man du känner lust till -och som känner lust till dej....

• Lorelei
    Anonym skrev 2007-11-28 09:08:06 följande:
    Alltså jag tänker med så här...våra "sexproblem" började redan efter ett halvår som vi varit tillsammans.och nu har vi bara varit tillsamans (är sambos) i 2år...hur kommer de då bli om vi skaffar barn?!då kommer vi vara nära varandra en gång vartannat år...eller vad?!!
    Det låter som ett normalt småbarnsliv det Nej, skämt och sido. Om du letar anledningar att göra slut ändå, så kan väl det här vara en anledning så god som vilken annan som helst. Men om det är enda anledningen så hade jag tänkt en gång extra.
  • Lorelei

Sen har ju alla olika syn på vad som är sex ofta och sex sällan...

Svar på tråden Inte haft sex på två månader...