• Mabi

Genomförkyld.....

Vad händer om förlossningen skulle komma igång nu, får man föda som vanligt även om man är sjuk?
    Jag är i vecka 37 och är genomförkyld och har feber.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Genomförkyld.....
  • madde1978

Jag blev i gångsatt med barn nr 2 och då hade jag halsfluss. Det var inga problem. Lycka till!

Snart är det dags...20071204
  • höstglädje

Jag var genomförkyld då min förlossning blev igångsatt, dock ingen feber. Under själva förlossningen släppte förkylningen och det var skönt då det gick att andas genom näsan under värkarna. Men dagen efter att sonen var född så var jag åter förkyld. Tror kroppen hjälper till men om du undrar så kan du alltid ringa BM, läkare eller förlossningen, de är där för att svara på alla konstiga frågor.
    Lycka till!!

• soso

bra fråga, jag är också genomförkyld och har BF på lördag... efter en del surfande så verkar det som att det inte påverkar förlossningen, om den sätter igång... man får föda som vanligt...

Tänk på att packa ner nässpray dock, det ska jag göra om det sätter igång innan den är över...

Jag funderar dock på risken att smitta barnet om det kommer när jag är förkyld, någon som vet något om det? Vill ju gärna inte att den ska bli sjuk direkt om det går att undvika.

Svar på tråden Genomförkyld.....