• Truffles

Skolpersonal, vilken gåva uppskattar ni mest i avslutningstider?

Har fått uppdraget att köpa blomma/gåva till dotterns två kvinnliga klasslärare och två fritidspersonal, en man och en kvinna, till Luciafesten/julavslutningen.

Själv tycker jag att det är urtråkigt med alla dessa julgrupper man får/ger i juletider men det kanske bara är jag… Själv skulle jag till exempel ha uppskattat t ex en fin orkidé mer, men det kanske åter igen bara är jag.

Har ca 250 kr/person och undrar nu vad jag ska lägga det på?

Helt enkelt, vad är uppskattat att få?

Så skolpersonal, och övriga, var med och tyck till! Ge tips.

Åh snälla, den här tråden är inte avsedd att ventilera huruvida de (skolpersonal i allmänhet) ska ha någonting alls! Klassens tradition är att ge dem något vid terminsslut och det kommer att ske även i år.

• Svar på tråden Skolpersonal, vilken gåva uppskattar ni mest i avslutningstider?
  • Electra78

Jobbar som lärare, tycker sånt som går att äta och dricka är bra presenter, alltså lite julgodis, choklad, teer, kaffe, alkoholfri glögg etc, kanske tillsammans med nån lite tomte, eller annars nån upplevelse, typ biobiljetter, presentkort eller nåt. Det är sånt jag själv brukar köpa till sonens fröknar på dagis. Lycka till!

• jerka79

Kanske nån korg med lite julgodis

• MILF

Orkideér är ju världens vackraste blommor, så jag skulle personligen gärna tagit en sån.
    Men annars var det också bra förslag att köpa något gott.
    Prydnadssaker skulle jag inte vilja ha.

• Funkyiore

Håller med. Mycket bra förslag förresten. Blommor kan ju vara vanskligt pga allergi å så. Har själv jobbat som lärare i 13 år o är väl inte så förtjust i att få gåvor, men eftersom föräldrar vill ge sånt, får det naturligtvis det. Jag uppskattar då att få annat än blommor iaf..

Electra78 skrev 2007-11-28 09:55:54 följande:
    Jobbar som lärare, tycker sånt som går att äta och dricka är bra presenter, alltså lite julgodis, choklad, teer, kaffe, alkoholfri glögg etc, kanske tillsammans med nån lite tomte, eller annars nån upplevelse, typ biobiljetter, presentkort eller nåt. Det är sånt jag själv brukar köpa till sonens fröknar på dagis. Lycka till!
  • Funkyiore

...får DE naturligtvis det... skulle det stå.. vojvoj..

• Hannajo

Ett år fick vi en liten korg med en ljusstake+ljus, lite godis, dricka och en biobiljett, mycket uppskattat.

• chicko

Håller med Electra78. Jobbar på fritids och gillar att få böcker, biocheckar, chokladpraliner, presentkort. Det är svårt med grejer för man har så olika smak. Nåt jag blev glad för i sommras var smycken, inga dyra men fina. Men då vet ju den föräldern att jag ÄLSKAR smycken....Blommor är svårt också för ajg har innekatt som äter blommor och det är många julblommor som är giftiga, så ibland har det slutat med att mina föräldrar fått ta över blommorna.

• MILF

Åh, det skulle vara perfekt!

Fan, att jag inte är lärare!

Hannajo skrev 2007-11-28 17:22:49 följande:
    Ett år fick vi en liten korg med en ljusstake+ljus, lite godis, dricka och en biobiljett, mycket uppskattat.
  • Truffles

Tack för alla tips. Verkar väl som att något att äta och dricka verkar vara extra roligt att få. Kanske ska fokusera på något sådant då.

Någon som har fler eller andra tips får naturligtvis fortsätta att skriva in dem. Antar att det finns fler klassföräldrar än mig här som ska inhandla gåvor inför julavslutningen.

• Sussies

Jobbar som konståkningstränare och enjul fick jag en presentkorg från BodyShop och det uppskattade jag VERKLIGEN, det va så mycigt att gå hem sen å lägga sig i badet och mysa med härliga oljor och efter smörja in sig i härligt doftande kroppscremer och så.

**BF 1 juni 08**
  • Truffles
    Sussies skrev 2007-11-30 10:45:27 följande:
    Jobbar som konståkningstränare och enjul fick jag en presentkorg från BodyShop och det uppskattade jag VERKLIGEN, det va så mycigt att gå hem sen å lägga sig i badet och mysa med härliga oljor och efter smörja in sig i härligt doftande kroppscremer och så.
    Just, jag funderade också på någon sorts kroppsvård tidigare, fotvård kanske, men det tror jag omöjligt att pengarna räcker till...
  • Skummis

Skulle nog uppskatta en korg men lite blandade godsaker i, typ ostar, druvor, kex och choklad. Fast jag är ju allergisk mot nötter o mandel bla så jag är van vid att de gånger man får choklad är det aldrig något jag kan äta, så det är ju eg dumt av mig att uppmuntra till en sån gåva!
    Annars gillar jag gröna växter i ngn modern o fin kruka, hatar tantblommor för de dör så fort för mig. Gillar inte vaser, skålar o dyl för det har man redan för mkt av.
    Ett presentkort på massage skulle stå högt uppe på listan! 250 kr brukar räcka till halvkroppsmassage.

♥♥ Längtar till januari ♥♥
  • TigerLily

Badbomber från LUSH gav min dotter sina dagisfröknar på sitt tidigare dagis, och det var verkligen uppskattat!

Svar på tråden Skolpersonal, vilken gåva uppskattar ni mest i avslutningstider?