• Tjiing

Bra barnvagnsbutik i Stockholm

Jag skall till Stockholm över helgen och tänkte passa på att kolla efter en barnvagn.
    Nu vill jag ha tips på någon bra och stor barnvagsbutik som är lätt att hitta till.
    Kommer att ha bil men vill inte åka allt för långt utanför stan.

Hoppas på bra tips!

• Svar på tråden Bra barnvagnsbutik i Stockholm
  • Konvaljen

Ute på Barkarby finns ju både Babyland och Barnens Hus. På Hornsgatan finns Babyproffsen.

Annars kan jag tipsa om Simpleworld på Karlavägen, de säljer också barnvagnar av flera märken. Dit är det nog lättast att ta sig kommunalt vida T-bana till Stadion.

• Tessa76

Eller babyproffsen, finns både på Hornsgatan (Södermalm) och på Sankt Eriksgatan (Fridhemsplan/Kungsholmen).

• miniGrynet

I Barkaby finns Babyland, men något Barnens Hus finns inte där.
    Barnens Hus finns i Nacka och i Upplands Väsby.

I stan finns annars Babyproffsen på lite olika adresser, Babyland finns vid Odengatan.
    Simple World har vagnar, men dom har enbart vissa märken, kika på www.simpleworld.com och se om det är dessa vagnar du vill se.

Där vi brukar kolla vagnar och har handlat 3 st är på Babyland Barkaby, där har dom många vagnar i flera märken.
    Det är den butik som vi anser är bäst i Sthlm.
    Men vi har säkert inte hittat till alla ännu.

Hoppas ni hittar bra butiker att besöka!
    Ha en trevlig helg i Stockholm!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pnut

Jag rekommenderar Sipleworld pa Karlavagen eftersom deras personal ar sa kunniga, glada och hjalpsamma. Har varit inne i manga butiker i sthlm som babyland och babyproffsen men ingen har varit sa bra sa Simpleworld. Man far aven rabatt pa bilbarnstol om man koper vagnen hos dem. Dessutom fick vi en akpase vard 1000sek. Lycka till!

• miniGrynet

TS

Hur gick det i Stockholm, hittade ni någon/några bra affärer som föll er i smaken?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Bra barnvagnsbutik i Stockholm