• Puff Mummy

Blodprov (KUB) på Odenplans läkarhus, hur funkar?

Har fått en remiss från min MVC för blodprov inför NUPP/KUB och tänkte ta blodprovet ganska snart häröver.

Tänkte höra om någon hade koll: Var i Odenplans läkarhus ligger blodprovstagningen? Öppettider? Är det ofta kö och isåfall hur långa brukar de vara? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Blodprov (KUB) på Odenplans läkarhus, hur funkar?
  • myrten

vet faktiskt inte om de har labb på odenplan.
    men du kan ta provet på någon av Karolinskas labbfilialer, finns bl.a vid stureplan, norra hammarbyhamnen, åsögatan m.fl. Du kan hitta info om det på KS hemsida. Man kan också ta det på närmaste vårdcentral.

• Minda

Du kan inte ta blodprovet på Odenplan, det måste du göra på en provtagningscentral som har eget labb, t ex Karolinska eller Danderys Sjukhus.

• linhen

myrten,

kan man verkligen ta det på vårdcentralen? Det ska ju centrifugeras direkt men alla kanske har rätt utrustning?!? Något jag själv funderade över då jag satt dryga timmen i kö på KS lab...

• Minda

I min kallelse till blodprov stod det att det måste tas på ett ställe där de har ett eget labb, just på grund av centrifugering och liknande.

• Puff Mummy

Ahh, vad bra! Tack för alla svar!

• myrten

linhen:
    det var vad de sa till mig på mitt MVC- barnmorskorna gamla stan.
    själv tog jag provet på KS´labbfilial på Barnängsgatan - 0 minuter väntetid

• linhen

myrten,

ja, det hade ju varit super! Jag, min man och två småttingar var inpackade i bilen på väg mot semester i Skåne och skulle bara stanna till lite snabbt för blodprovet... Hujedamig - det var en pärs minst sagt!

• Söta Nasse

sist så tog jag mitt blodprov på odenplans läkarhus. Kommer dock inte ihåg vilket plan det var på, då det var 2 år sedan. Men det står ju utanför hissarna. Har för mig att dem har eget labb, om inte så skickar dem det. Man måste ju göra det senast 5 dgr innan nuppen, för att provsvaret skall vara klart och man får svar på hur man ligger till då på en gång. Om man lämnar blodprovet senare får man väl svar efteråt.

♥♣ ♥ Yes, we did it again ♥♣♥
  • Puff Mummy

Tack alla för svar - tog till slut blodprovet på Medilab (Cityakuten) vid Hötorget.

• Söta Nasse

hur fort fick du tid för nuppen?

♥♣ ♥ Yes, we did it again ♥♣♥
  • Puff Mummy

Oj kom inte riktigt ihåg, tror att jag fick remissen i vecka 9 (när jag ringde BM för inskrivning). Har nupp i v 12+6

Svar på tråden Blodprov (KUB) på Odenplans läkarhus, hur funkar?