• Kejo

Torr hud - pudret flagnar, vad är lösningen?

Hur ska jag bära mig åt för att få foundation och puder att sitta på plats hela dagen?
    Jag tycker att jag gör allt, skrubbar ansiktet och tillför mycket fukt. Ändå flagnar pudret efter ett par timmar. Har även provat mineralfoundation, samma resultat där.

Tips på produkter som kan vara till hjälp?

• Svar på tråden Torr hud - pudret flagnar, vad är lösningen?
  • Nia78

Hej hade själv samma problem förrut men numera brukar jag bara använda concealer och en och annan dutt solpuder kan du inte testa det

• mammutten81

jag smörjer mig med nivea innan, för jag hade samma problem.
    Men har inget puder på vintern, utan concealer och lite cremepuder.

• Lejanna

Skippa pudret! Om man har torr hy brukar man ju inte behöva det iallafall...

• Billy och Jag

vad använder du för nått nu? märken osv?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Kejo

He he, är det så enkelt, skippa pudret helt och hållet.

Använder nu Cliniques foundation och puder, ibland bara puder.
    Har svårt att tänka mig att slippa pudret eftersom jag tycker att det blir så fin matt yta av det (i 30 minuter).

Har även testat att använda L'Oreals mineral foundation i puderform. Fungerar lika illa det

Hur använder ni concealer? Bara dutta på problemområdena eller i hela ansiktet?

• Billy och Jag
    Kejo skrev 2007-11-28 13:56:22 följande:
    He he, är det så enkelt, skippa pudret helt och hållet.Använder nu Cliniques foundation och puder, ibland bara puder.Har svårt att tänka mig att slippa pudret eftersom jag tycker att det blir så fin matt yta av det (i 30 minuter).Har även testat att använda L'Oreals mineral foundation i puderform. Fungerar lika illa det Hur använder ni concealer? Bara dutta på problemområdena eller i hela ansiktet?
    okej... puder utan foundation säger ju sig självt att de nog blir lite torrt... Så skippa det..

Har du foundation i flytande form??

consealer använder man aldrig i hela ansiktet.. jag brukar ta det för att ljusa upp området under ögonen... kanske lite vid näsvingarna osv..
    På make up store har de cover all mix.. funkar superbra att täcka rodnad och blemmor
  • Kejo

Se där, jag har kanske gjort helt fel alltså som kör puder utan foundation.
    Har tänkt tanken att det inte var ultiat, men jag tänkte samtidigt att min ansiktskräm gjorde jobbet med fukten...

Men då jag har foundation så är den flytande, ja.

Är egentligen inte ute efter att ha concealer eftersom jag är ute efter att friska upp hela ansiktet, inte punkt-dölja skavankerna.

• Billy och Jag
    Kejo skrev 2007-11-28 15:15:59 följande:
    Se där, jag har kanske gjort helt fel alltså som kör puder utan foundation.Har tänkt tanken att det inte var ultiat, men jag tänkte samtidigt att min ansiktskräm gjorde jobbet med fukten...Men då jag har foundation så är den flytande, ja. Är egentligen inte ute efter att ha concealer eftersom jag är ute efter att friska upp hela ansiktet, inte punkt-dölja skavankerna.
    Hmm.. men man har ju olika skavanker i ansiktet.. som man måste täcka med olika medel... cover all mixen är tre i en och sen har du foundation över allt de så blir hela ansiktet bra

Tror inte det finns nått du kan använda så att hela ansiktet blir bra utan att behandla små punkter först..
  • Kejo

ha ha, nej jag aspirerar inte på att uppnå mirakel

Men för att förtydliga det jag försöker uppnå, jag har varken tid, lust eller ork att stå och kladda hur mycket som helst i ansiktet. Det man vanligen kan uppnå men foundation och puder räcker långt för min del. Problemet var ju att produkterna försvinner/flagnar eftter ett tag.

Sedan finns det säkert skavanker som lyser igenom, men det bjuder jag på

• k girl

Cliniques grejer ska ju vara bra. Jag skulle föreslå dig en primer som gör att sminket sitter bättre, bland lågprisvarianterna ska Lumenes vara bra.

Svar på tråden Torr hud - pudret flagnar, vad är lösningen?