• Anonym

Hur vet ni att mensen är på väg?

Hur vet ni att mensen är på väg?

Hur lång tid tar det från att ni känner molande värk och allt vad det kan vara till att ni får själva mensen?
    Var så länge sen jag hade mens och har glömt bort hur det känns. Sitter här och väntar på att mensen ska börja. Tror jag har menssmärtor, kanske falskt alarm *haha*

Känner ni ALLTID när mensen är på väg eller kan den överraska er? (mer riktad till er som inte äter p-piller, men alla får gärna svara, och kan ha koll på sådant där)

Jag går på helspänn om dagarna, på jobbet och ibland sätter jag in en tampong i förebyggande syfte, vilket verkligen inte är bra!

Tänke bara kolla hur det är för er så skriv gärna.

• Svar på tråden Hur vet ni att mensen är på väg?
  • Syskonen Stjerneby

Jag känner ca. 2 dagar innan jag ska ha mens, då får jag ryggvärk som heter dugaFundersam

~Mitt lillhjärta Zonny, 051209~
  • Nyfiken gul

Min mens visar sig först av att det blir blod på toapappret när jag torkar mig dagarna/dagen innan mensen.. Då stoppar jag ett trosskydd i trosorna o inväntar nästa syndaflod..Det kan ta 1-2 dagar sen kommer den ordinarie blödningen.

Jag får ingen mensvärk så jag kan inte avgöra på den vägen..

Däremot har jag pms en vecka innan med ömma bröst och dåligt humör. Samt en grönjävlig ägglossning som också gör att jag har koll på mensen. Jag har riktigt ont vid ägglossning.

Så min tanke är - kan det vara ägglossningen du känner av nu kanske??

• Anonym

Nyfiken gul skrev 2007-11-28 19:37:35 följande:

Min mens visar sig först av att det blir blod på toapappret när jag torkar mig dagarna/dagen innan mensen.. Då stoppar jag ett trosskydd i trosorna o inväntar nästa syndaflod..Det kan ta 1-2 dagar sen kommer den ordinarie blödningen.Jag får ingen mensvärk så jag kan inte avgöra på den vägen..Däremot har jag pms en vecka innan med ömma bröst och dåligt humör. Samt en grönjävlig ägglossning som också gör att jag har koll på mensen. Jag har riktigt ont vid ägglossning.Så min tanke är - kan det vara ägglossningen du känner av nu kanske??
    Ingen aning. Slutade med p-piller för en månad sen och har väntat sen dess.

Har ömma bröstvårtor som f*n, topparna på bröstvårtorna. Har aldtig haft det förut men det kanske är för att jag ska ha mens snart? Tänkte först om det skaft mot bh:n men det tror jag inte. Har haft det i 2-3dagar nu.

Sen har jag en tryckande molvärk i nedre magen vilket borde kännas som menssmärta. Har haft det sen igår.
    Det är bara vänta, men känner mig så spänd.
  • Nyfiken gul

Du är inte gravid då??

Har du haft sista p-piller mensen??  O haft sex oskyddat efter det??

Då kan du ju vara med barn om du lyckats ha ägglossning redan på en gång...

• Anonym

Nyfiken gul skrev 2007-11-28 19:45:57 följande:

Du är inte gravid då??Har du haft sista p-piller mensen??  O haft sex oskyddat efter det?? Då kan du ju vara med barn om du lyckats ha ägglossning redan på en gång...
    Gjorde ett gravtest ca 2 veckor sen, för att dubbelkolla. Mådde verkligen piss av p-pillren och hade lite "gravsymptomer" men trodde inte jag var gravid men kollade för säkerhetsskull. Det var negativt.

Har inte haft "oskyddat sex", började med kondom precis efter jag slutade med p-pillrena (ingen läcka i kondomen så vitt vi vet).

Har inte haft någon mens alls med pstav (som jag hade först) och sedan p-piller så det är svårt att säga med ägglossning och mens. Är helt lost där! Vad menas med sista p-piller mensen? Har inte haft någon mens med dessa p-piller....

Men om det är ägglossningen jag känner av borde jag ju få mens om ca 2 veckor om man har en "normal" period, eller?

Annars kanske det är dax att göra ett nytt gravtest.
  • Anonym

Någon som har synpunkter på mitt senaste inlägg?

• Anonym

Gaah, trodde jag skulle få mens idag, har haft sådan molande värk i magen men ICKE!

Kan man ha så ont när man har ägglossning?

• Anonym

3 dagar senare, ingen värk, lite ömma bröst men ingen mens.
    Hallå, vart är den?

• Pluttan06

har heller inte fått min mens, och väntar på helspänn. Väldans ont har jag nu i nedre delen av magen.. kanske e ägglossning bara!

• Anonym

Hej, jag känner mej hängig och slö cirka 2-3 dagar innan.. och då mäsrker man ju när det är på ggn. sen cirka 1-2 timmar innan börjar jag få värk, så¨då sätter jag in en binda eller trosskydd.. Sen när mensen kommer byter jag till tampong.

värkligen inte bra att använda tampong om man inte har mens.. det kan leda till klåda och smärta i slidöppningen..

Svar på tråden Hur vet ni att mensen är på väg?