Positiv erfarenhet av medicinsk abort
Hej!
Efter att ha läst så mycket negativt om medicinsk abort här på forumet, vill jag bara kort berätta hur jag upplevde min.
Fick veta att jag var gravid i v.4, redan då visste vi att det enda rätta var abort, då vi har en liten 5månaders hemma som vi inte är beredda att ge ett syskon till på ett bra tag.
Svalde de 3 abortpillrena i måndags (märkte inte av de ssa på något sätt, ingen blödning och inte ont) och var tillbaka på sjukhuset idag på morgonen (gravid i v.6).
Fick en lugnande och en smärtstillande tablett och därefter två slidpiller. Efter det fick jag ligga ner i två timmar och då kände jag värk, som går att jämföras med svårare mensvärk. Abslout inget jättejobbigt, utan snarare lite småont.
När de två timmarna hade gått gick jag på toa med jämna mellanrum. Fick kissa i en potta så de kunde se vad som kom ut. När jag kissade kom det mest blod och småklumpar. Utan det var när jag stod upp som jag kände att en stor klump bara ramlade ut, och det var nog i stort sett det som skulle komma ut i klumpväg.
Var på sjukhuset i drygt 5 timmar, och mådde jättebra hela tiden. Har nu ikväll inte ens ont i magen och blöder som en vanlig mens ungefär.
Nu kan jag ju inte med säkerhet veta att allt gått bra och om allt verkligen kommit ut, får se om gravtestet är negativt om en vecka.
Självklart vet jag att smärta upplevs olika från person till person och att ingen abort är den andra lik. Men att smärtan vid en medicinsk abort kan jämföras med förlossningsvärkar, har jag mycket svårt att tro. För mig var det absolut inte så!
Idag mår jag bättre än på två veckor, graviditetsillamåendet släppte direkt.
Ni som ska göra en medicinsk abort, hoppas ni får något positivt med Er och lycka till!