• Anonym (pungvärk)

Ont i ena testikeln

Jag ont i den högra testikeln till och från.
    Det är en molnande värk som går ner i höger ben. Problemet har funnits där i ca 4 år.
    Jag har varit till vårdcentralen två ggr.
    Första gången tittade dom efter bråck. Eftersom dom inte hittade ngt så skickade dom hem mig med motiveringen; "Det hör till att vara lite öm där"
    Den andra gången var jag till en allmänläkare som inte ens ville undersöka mig! Istället satte han sig ner och började prata som man pratar med sin son i puberteten!!!
    "Det kan bero på att du cyklar" sa han. Visserligen cyklade jag en del då men idag tar jag bilen överallt!
    Jag är 27 år och vill ha ett prof. läkarutlåtande...
    När det börjar göra ont så förvärras det när jag andas ut ordentligt.
    Finns det ngn med liknande erfarenhet?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ont i ena testikeln
  • Anonym (tjej)

Nu är ju jag inte kille, men har lite erfarenhet av sjukhus då min dotter är sjuk. Man kan faktiskt KRÄVA en hel del på sjukhusen. Det låter ju helt sjukt att läkarn inte ens undersökte dig?! KRÄV att dom gör blodprov, KRÄV att dom kollar och då inte bara kollar utan faktiskt "känner" på dig. KRÄV att dom röntgar dig elr vad man nu kan tänkas behöva göra för att fastställa en diagnos.  Blodprov kan ju ge svar på i stort sett allt, så säg att du vill göra det.
       Kan tänka mig att det är lite jobbigt att gå till läkarn med just en sån här sak, inte det första man vill visa upp kankse... Men eftersom du redan sökt hjälpa tidigare så gö det igen och KRÄV hjälp. Det kan såklart vara att du cyklar mkt, men det kan lika gärna vara nåt allvarligt! Eller har du fått göra blodprov, vad kollade dom då efter? Bara bråck?

Lycka till...!

• vilda ängeln

inte för att skrämmas men så kände min sambo när han hade testikel cancer.

du måste gå o kolla. han hade jätte ont i testikeln o ut i benet,gick inte till läkaren på över ett år men sen träffade han mej o jag tvingade iväg honom o då hade han cacer.. så snälla. gå till doktorn

Svar på tråden Ont i ena testikeln