• Minna1982

Förvaring i litet barnrum- hjälp!

Behöver lite idéer till förvaring i min 2-åriga dotters rum.

Är ett ganska litet rum, och det vi behöver har plats för är en säng (normalstl, dvs 2 m lång), klädförvaring (garderob, byrå?) och leksaksförvaring som hon kan nå samt eventuellt lekyta i form av bord (ovanpå förvaringen?). har hög takhöjd, så en hööög garderob vore kanske nåt, men vart hittar man det?

Vad har ni för förvaringssystem till leksaker? Kläder? har letat som en galning, men hittar inget bra...

• Svar på tråden Förvaring i litet barnrum- hjälp!
  • Siriva

Skulle ni inte kunna göra något typ av loft som senare skulle kunna bli en loftsäng? I väntan på att det blir aktuellt kan nu ju ha förvaring på loftet.

Såg på "äntligen hemma" i går där de gjorde ett jättesmart loft med en jättecool trappa/bokhylla.

Annars kanske ni kan bygga förvaring av tex köksskåp och lägga en skiva över.

Hyllor på väggen där man kan ha korgar med kläder och så funkar ju också (kanske som alternativ till byrå) Det lämnar ju golvytan fri dessutom.

• Maverich

Kolla i mitt galleri om du vill, min son har en suverän hylla (IKEA) som sväljer alla hans leksaker. I det höga skåpet brevid med tyg på förvarar vi hans kläder (också IKEA).

• Minna1982

Smarta ideér! Ska ta mig en sväng till IKEA idag o kolla. Idén med hyllor med korgar skulle funka jättebra, eftersom takhöjden är hög. Kan ju nästan ha längs taket om det skulle vara så.

Maverich: Vilket fint rum! Smart idé med tavellistor m böcker också.

• Dammsugarn

Jag använder Legoklossbox som förvaring för dem går att stapla så bra, samtidigt är det kul för barnen med stora legoklossar

Svar på tråden Förvaring i litet barnrum- hjälp!