• Anonym

Alla ni som bor i Katrineholm.. behöver eran hjälp nu ;-)

visste inte vilken rubrik jag skulle lägga detta under då jag vill vara anonym..
    Är så här att vi är en familj som planerar att flytta till Katrineholm och jag skulle vilja veta hur de är att bo där? vi har ju barnen farmor och farfar där också så vi blir inte helt ensamma, men de är ju alltid jobbigt att börja om och flytta till en ny stad som nu blir 35 mil från där vi bor nu... skulle vilja veta hur svårt de är att få lägenhet? var är bäst och bo med en snart 3 barnsfamilj(har en i magen) är det bra barnomsorg, var är bäst? och är de svårt att få dagisplats?
    Hade blivit jätte glad om ni som bor där vill dela med er.. vi vill flytta så fort som möjligt helst redan efter jul och nyår!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Alla ni som bor i Katrineholm.. behöver eran hjälp nu ;-)
  • Anonym

ingen som bor i Katrineholm här?

• Anonym (..)

Det är fin stad, men med väldigt skumt folk,
    Barnomsorgen är bra.

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2007-11-29 11:30:04 följande:
    Det är fin stad, men med väldigt skumt folk, Barnomsorgen är bra.
    skumt folk? på vilket sätt då?
    skönt att barnomsorgen är bra, men de verkar fullt, ringde precis och pratade med dom och frågade hur långt tid innan man får dagis plats och då sa hon 4 månader.. de är ganska lång tid
  • Anonym (..)

Du har karsudden och vårnäs precis runt om...
    Sen en massa andra behandlingshem...
    Sen är folket i sig rätt mycke för att
    snacka en massa skit om varandra.
    Dom har inga problem med att snacka skit om sina närmaste vänner osv....
    men sen beror det nog även på vad man lär känna för folk.

Men staden i sig är fin och rätt mysig. men som sagt barnomsorgen är bra.
    4 månader är nog en rätt vanligt att man får vänta tror jag.

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2007-11-29 12:02:32 följande:
    Du har karsudden och vårnäs precis runt om... Sen en massa andra behandlingshem... Sen är folket i sig rätt mycke för attsnacka en massa skit om varandra. Dom har inga problem med att snacka skit om sina närmaste vänner osv.... men sen beror det nog även på vad man lär känna för folk.Men staden i sig är fin och rätt mysig. men som sagt barnomsorgen är bra. 4 månader är nog en rätt vanligt att man får vänta tror jag.
    ja okej, de är som här då.. brukar tyvärr vara så i en liten stad tråkigt men så är de!
    Har du barn själv? hur gamla är dom?
    ja vi har vart där några gånger då farmor och farfar bor där och jag tycker den är mysig men de är ju som sagt inte så stor
    ja de är säkert så lång väntetid och de är tråkigt!
    Känns så elakt att ta upp sonen dit och så ska han vara hemma med mig i 4 månader, han har ju inga kompisar då heller!!
  • Anonym

finns de inte fler från Katrineholm här? hade vart kul och få kontakt med nån eftersom vi ska flytta dit

• Anonym (loppan)

Min barndomsstad men flyttade därifrån för 3 år sedan.

Ledsen att jag inte kommer vara positiv men att flytta därifrån är det bästa jag gjort, liten inskränkt stad med mycket skitsnack som sagt. Alla känner alla eller känner till alla. Kände mig aldrig speciellt trygg att vara ute på kvällar eller nätter heller då K-Holm har ett rykte om sig att den "undre världen" är stor.

Men å andra sidan om jag ska vara något positiv. Stan har ju vunnit pris för bästa trädgårdsstad, flera år t.o.m. tror jag så det är en fin stad att strosa i om man håller sig centralt och åt öster och norr hållet. Eller åt djulö, mycket fin natur! Ganska bra om vettiga affärer och några stora supermarkets om det känns viktigt för storhandlingen.

Barnomsorgen är jag väl inte sådär superhaj på...hoppas det kan komma in fler som kan svara angående den då.

• Anonym (loppan)

okej, ni planerar att flytta dit...okej då ska jag ge lite andra råd i stället Jag skulle be er kika in boende vid Talltullen eller i området Värmbol, i Värmbol byggs det mycket nya och såå fina hus. I Backa bor det många barnfamiljer vad jag vet (kryllade iaf av dom när jag växte upp där) och det finns både villor och en massa radhuslängor och det är ett gammalt trivsamt område.

Skippa verkligen Nävertorp och ställena kring nyhemsskolan...det är iaf min åsikt.

• Anonym (..)

Jag kan inte göra annat än att hålla med loppan just angående områden att bo runt.
    Värmbol och nävertorp, speciellt nävertorp och som loppan sa runt nyhem.
    Där finns det extrema mängder med droger osv.
    Förvisso mycke barn osv, men inga direkta barn vänliga områden egentligen....

Jag bor inte heller kvar i katrineholm, flyttade för ett tag sen och jag inte mer än hålla med loppan heller. Det bästa jag någonsin gjort

men återigen. Staden i sig är fin och mysig.
    Men ärligt så är det ingen stad jag egentligen skulle rekomendera någon att flytta till.
    Men det är för att man vet hur folket fungerar och vad dom går för.
    vet att det även kan vara svårt att komma in som "ny" i den staden oxå.

Japp, jag har barn, men hon är för liten för dagis osv än :)
    Men jag vet att dom är bra, då jag dels haft praktiker på olika dagis osv sen har jag några få
    vänner kvar som har sina barn på dagis där och dom tycker dom är riktigt bra :)

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2007-11-29 12:02:32 följande:
    Du har karsudden och vårnäs precis runt om... Sen en massa andra behandlingshem... Sen är folket i sig rätt mycke för attsnacka en massa skit om varandra. Dom har inga problem med att snacka skit om sina närmaste vänner osv.... men sen beror det nog även på vad man lär känna för folk.Men staden i sig är fin och rätt mysig. men som sagt barnomsorgen är bra. 4 månader är nog en rätt vanligt att man får vänta tror jag.
    vårnäs ligger 3 mil utanför katrineholm,i vingåker.
    var ligger alla andra behandlingshem?? är själv född och uppvuxen där.
    och det är inte mer skumt folk där än nån annan stans.
    en småstad..
  • Geshia

Lite sent kanske att lägga till vad jag tycker? =)

har flyttat tillbax hit till katrineholm för ett år sen..

och jag tycker:

*Liten stad, alla vet allt om alla

*man måste tänka på vad man gör,säger ett exempel: kysser du en kille/tjej efter en vecka när det kommit ut så har du både legat med person och haft gruppsex osv. hehe typ

*Svårt att få jobb

*Barnomsorgen tycker jag med är okej

*Gillar man att gå ut på krogen så är denna stad inget att ha, lika med att gå ut och käka middag finns väl typ bara kinaresturangen och rohodos som är ok (enligt mig)

*Få affärer

*Håller med "loppan" att skippa nävertorpsområdet

men detta va ju typ baranegativa saker finns ju positiva med, bara jag som inte kommer på dom nu ;)

Svar på tråden Alla ni som bor i Katrineholm.. behöver eran hjälp nu ;-)