• Anonym (Skäms..)

Jag har snusat ibland under grav..

Jag vet att man inte ska snusa under grav. å ändå har jag gjort de nån gång då och då.. har mått jätte dåligt efter varje gång och här ändå svårt att låta bli.. (både jag och min sambo har snusat länge) Vårt barn är planerat och verkligen älskat trots att inte h*n har kommit ut än (är i v.38).

Min sambo har inte vetat att jag tagit snus då och då..men igår så kom han på mig.. kanske var bra..men nu mår jag fruktansvärt dåligt!!!! Jag får ju skylla mig själv..de vet jag men åå suck..jag mår fruktansvärt dåligt! Detta hände innan vi skulle sova och han sa inte så mycke mer än varför har du inte sagt nått och vart har du gömt dosan... fyy va jag ville gå och gömma mig..har inte sovit nått inatt och haft sammandragningar nästan hela natten..
    Jag har full förståelse av att min sambo är besviken på mig...
    Nån som har nått att säga mig...förutom att jag är dum i huvudet och får skylla mig själv..för de vet jag redan, mår så dåligt ändå..

• Svar på tråden Jag har snusat ibland under grav..
  • pergobruden

Shit happens. Och beroenden är förvånande starka. Bebisen tar säkert ingen skada av några få gånger, herregud på 70-talet rökte ju alla mammor som bortstbindare! Se bara till att inte göra det igen, sista tiden får du stå ut! Och försök prata med sambon, han kommer att förlåta dig så småningom..... Lycka till!

• Anonym

några snusar är nog inte hela världen..finns ju knarkare som är gravida här på fl..de e värre det!

• Anonym (.-.-)

Väljer att vara anonym, orkar inte ev. påhopp.

Jag snusade hela graviditeten. Visst fan är det dumt, men jag fick inte reda på att jag var gravid förens jag var i vecka 14 (ungefär).
    Man ska ju inte sluta tvärt heller, men jag trappade ner, så tillslut blev det 4-5 snusar på en dag, jämfört med en dosa på en dag.

Mitt barn har inte tagit skada, visst ska man inte leka med risker och så men för oss gick det bra iallafall.

• Anonym

vaddå jag snusade hela gravidviditeten och mitt barn föddes i vecka 41 var 3700g stor och var 52 lång. har aldrig varit något problem men när jag ammade snusade jag alltid efter att jag ammat! det vart inga komplikationer och barnet vart aldrig gnällig när jag sluta amma heller. (nikotin avväjning) så det påverkade inte alls fast dom som röker märker man att deras barn blir gnälliga när dom ammat och gått gravida och rökt plus att deras barn blir mindre..

• Anonym (Skäms..)

Känner mig lite bättre av alla era svar!! jag har haft denna ångest så länge nu och vet ju att de bästa är ju att sluta men de är lättare sagt än gjort! För vissa människor kanske de inte är några problem men de har verkligen varit en plåga för mig...trots att jag älskar vårat barn i magen! Har fått så mycke påhopp tidigare att jag mått riktigt dåligt!
    De är ju klart att risker ska man ju inte ta...men va gör man när de är så himla svårt...
    Tog upp de me bm en gång när jag var där..men hon läxade inte upp mig utan sa att de bästa är om du håller dig ifrån snuset.. och att ibland kan stressen och begäret vara en större fara för barnet i magen..
    Just de där med ammningen har jag också funderat på mycke..hur de ska gå...skulle innerst inne bara vilja gå och gömma mig..skäms så himla mycke, mycket för att min sambo kom på mig igår..tidigare har jag tänkt att bara en snus idag den kastar jag resten...

• Anonym (.-.-)

Snusade medans jag ammade också glömde jag skriva.
    Inget abstinensbesvär för mitt barn när jag slutade amma.

Men sluta inte snusa tvärt, det ska inte heller vara bra har jag hört.

• Anonym (Skäms..)

Tack för dessa ord ni gett mig om allt..både egna erfarenheter och va man kan tänka på!! Tar till mig vart enda ord och ska nu göra allt för att kasta snusen för evigt!! kram på er!!

Svar på tråden Jag har snusat ibland under grav..