• Väntarochlängtar

Små ÄCKLIGA kryp i mitt köksskåp! Jag kräks!!

Hittade idag av en slump små, små, små svarta små kryp som knappt syntes med blotta ögat i ett köksskåp.. Jag höll på att SPY!
    Fick naturligtvis städnoja och har slängt allt som inte oöppnat och städat ur skåpen..

Men vad kan detta vara för äckliga kryp??!!

Någon som vet?

Vad ska man göra åt det??

• Svar på tråden Små ÄCKLIGA kryp i mitt köksskåp! Jag kräks!!
  • Marco och Mathias mamma

Mjölbaggar troligtvis... Det är bara att hålla rent och slänga gammalt mjöl och sånt, de kan dyka upp då och då...

• Teälskare

Det låter som mjölbaggar, du måste rensa ut och slänga allt. Tvätta ur skåpen noga, det kan finnas ägg som inte syns men som kläcks så småningom.

Om du är osäker ring anticimex, det gjorde min kompis då hon hade mjölbaggar och fick tips å råd.

Lycka till, vet att det är äckligt!

Jag kan fråga min man när han kommer hem, han sysslar med skadedjursbekämpning...

• peyton

Ring Anticimex och ditt försäkringsbolag!
    Jag hade oxå äckliga småkryp i vårt skafferi som killen från anticimex sa hade följt med någon angripen torrvara. Det var bara att slänga ALLT i skafferi och kryddskåp utom konservburkar. Vi fick tömma köket sen kom de och sprejade överallt i köket, vi fick vänta sex veckor innan vi kunde ställa in något i skåpen igen.

Jag var minst sagt HYSTERISK när jag såg dessa små små kryp men Anticimex garanterade att detta inte berodde på oss, utan någon vara måste varit angripen men det kändes "skitigt" ändå!

Vårt försäkringsbolag stod för hela kostnaden = skönt!!

Lycka till

Jag ringde honom, han tippar också på mjölbaggar (eller nån typ av fjärilar men att de brukar oftast vara ljusa) och hälsar att du gjort helt rätt. Kasta alla öppnade förpackningar, dammsug och torka ur skafferiet...

Svar på tråden Små ÄCKLIGA kryp i mitt köksskåp! Jag kräks!!