Liten blödning
I går kväll vid 23 tiden när jag kissade kom det rosa blod på pappret när jag torkade mig, vid 1 tiden när jag skulle lägga mig kom det lite brunt blod. Idag inget alls.
Vad kan det vara ?
Zussa
I går kväll vid 23 tiden när jag kissade kom det rosa blod på pappret när jag torkade mig, vid 1 tiden när jag skulle lägga mig kom det lite brunt blod. Idag inget alls.
Vad kan det vara ?
Zussa
Förmodligen inget du behöver oroa dej över! Slemhinnorna är känsligare när man är gravid så därför får man lätt blödningar. Brunt blod=gammalt blod och det är bra. Fortsätter du att blöda och det ökar i mängd kan du kontakta bm för att få göra en koll.
Själv har jag haft 4 blödningar hittills, är i v 9. Va på VUL förra veckan och allt såg bra ut!
Mina blödningar har varat mellan 1-4 dar. Lite rosa-brunaktiga flytningar.
Det är rätt vanligt med små, små blödningar i början på grav. Det är oftast slemhinnorna och är inget farligt.
Du ska däremot söka för det om det kommer mer blod än bara en skvätt, liksom och att det håller i sig ett tag. Och naturligtvis om du får ont i magen.
Jag hade 2 st blödningar i början på graviditeten och det var inget farligt...Men orolig blir man ju...
Rosa flytning är ju flytningar blandat med lite blod! och som ovansdtående skrev så är brunt blod gammalt blod asså du har slutat blöda!
Kommer det bara lite på pappret så är det nog inget att oroa sig för!
Kommer det något mera så kontagta gyn-akuten för ett VUL.
Jag hade blödningar ungefär som du beskriver när jag var i v. 6, vet ej i vilken vecka du är i. Vi var iväg på ett VUL där det konstaternades att blödningen berodde det på att slemhinnan var skör. Jag blödde lite under ca en vecka, är nu i v. 21 och allt är ok, men vi var ju orolig och det var skönt att se lillhjärtat picka, om du är orolig ring gyn och hör om du kan komma upp och göra ett VUL.
Hej!!
var på toa för en stund sedan och då var det slem med brunt i på papperet när jar torkade mig likadant andra gången jag var på toa. Jag har inte sett blodblandat slem innan hur kan det vara brunt som??Var på hinnsvepning igår.
Är i vecka 38+1
Det kan vara din slempropp som har gått , så blev det för mig när den gick med min föstfödda o den gick v38+2 några timmar senare var det dags o åka in
läser överallt att det är ljust blod i slemmet men hur kan det komma sig att det är brunt??har inte sett att jag blött något innan
i min var det inte ljusrött blod utan mer brunt. är du orolig tycker jag du ska åka in till förlossningen och kolla dig.