• i87

intensivkurs och jobba samtidigt?

hejsan

hade tänkt gå en intensivkurs på två veckor. har setat bakom ratten förut flera gånger men det var några år sen, men nu banne mig
    men hur går det till om man jobbar och hade tänkt gå en intensivkurs? hur får man tiden att räcka till att plugga? eller fungerar det ändå?

nu har jag inte fast jobb, utan de ringer ut mig när det behövs folk så jag vet inte alls när jag kan få jobba. men kan man då "avboka" sin körlektion ifall man måste jobba den dagen? eller är det redan bestämt att man måste köra den dagen och absolut inte får ändra? kan ju inte tacka nej när de ringer ut mig om jag måste jobba.

• Svar på tråden intensivkurs och jobba samtidigt?
  • My sunshine

Det e väl olika från skola till skola...
    Om man gör intensiv här så gör man det i 2v o kör under den tiden 58timmar tror jag det var...dom gick inte att boka om då det e så svårt för läraren att få till den tiden men hör med din lärara hon/han kan nog svara bättre på det...
    O plugga o jobba då gäller det ju bara att ha självdiciplin så går det
    Lycka till!

• Pikku Enkeli

Ofta måste man avboka dubbellektioner två dagar innan. Jag skulle inte rekommendera att jobba samtidigt som du går en intensivkurs.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • i87

kör man 58 timmar allt som allt? låter väldigt mycket för att vara intensivkurs på två veckor. här var jag bor tror jag man kör 1 timme per körlektion.

oj då, då blir det ganska svårt att avboka om jag måste jobba :/ får väl höra vad dem säger här. kanske får ta ledigt i två veckor haha men det skulle väl inte heller fungera för då skulle dem inte ringa till mig överhuvudtaget. men som sagt jag kan inte veta i förhand hur mycket jobb jag kommer få.

• My sunshine

jo här kör man 58timmar allt som allt på skolan... det e just därför man kör så mycket då de e en intensiv kurs för att man verkligen ska "kunna" köra.

kan du inte låsas vara sjuk eller nå om dom ringer från jobbet? eller säg bara på jobbet att nu ska du ta körkortet så du kan tyvärr inte komma på 2v?

• Pikku Enkeli

Jag körde ca30st 45minuterslektioner...

• i87

Har räknat ut nu, det blir ungefär 20 timmar allt som allt här.. sen kan man ju lägga till körlektioner om det skulle behövas. och det var ju en skillnad på 58 timmar och 20 timmar..

Jo jag kan ju säga något i stil med det. vet bara inte om de godtar ursäkten att jag ska plugga till körkortet så det säger jag nog inte.

hur gjorde ni andra? läste ni intensivkurs på trafikskolan vid sidan av jobbet eller skolan? hur fungerade det?

• Pikku Enkeli

Första veckan läste jag första halvan av kursen helt intensiv, vilket betydde från morgon till kväll. Den andra halvan av kursen spred jag ut på ytterligare två veckor eftersom min utbildning drog igång efter sommaruppehållet.

Svar på tråden intensivkurs och jobba samtidigt?