• anne82

hur få bort pisslukt ur soffan?

hade katt förra sommaren som pissade i min soffa.
    känner fortfarande av lukten,hur gör jag för att få bort lukten,snälla hjälp,vill inte köpa en ny soffa igen

• Svar på tråden hur få bort pisslukt ur soffan?
  • kissemjao

Det finns inget som tar bort kattkisslukt. Mer än tiden...

• anne82

står inte ut med lukten alltså,dessutom så är det en hörnsoffa.
    om det ändå hade varit en fotölj eller nått

• giz

febrez extra......spraya på, gnugga in, låt torka

tar tom bort röklukt, fotsvett ur gympa dojorna och gud vete amen.

• anne82

var kan man köpa det?ska prova allt!

• giz

febrez extra köper du på en vanlig affär......kolla bland skurmedel och sånt

• anne82

ska göra det imorn.
    sprayade på jif/vim och nu luktar det ännu mer

• Molnet

Jag provade citron och det hjälpte faktiskt en del men det känns om man luktar på själva fläcken.

Ska också prova febreeze!

• anne82

nu har jag testat tvättmedel och vatten också,det bara stinker ur soffan,blir bara värre när det blir blött*suck*

• Avelyn

Kanske ska kolla blocket om det finns någon ok begagnad soffa att köpa ? Kan inte vara kul att ligga i den soffa du har och se tv etc.. *tycker synd om* Ännu har vår katt ej kissat i soffan.. gör hon det åker soffan ut ( och katten med.. nästan .. hmm )

• anne82

det är inte bara kattpisset som luktar.pojken hällde en helburk med vitpeppar här om dan på den också.köpte soffan-04...vill bara gråta!!

• giz

vad glad jag är att jag aldrig köpte ny soffa innan lilltrollet.....
    min är täkt av det mesta nu......trots strikta regler om att inte äta i tv rummet......dom är ju snabbare än vinden dom små liven..... men höjden var här om dagen då ena voven spyde ner halva soffan..... suck....bara fram med textiltvätt och gno som en idiot.

*mantrar för mej själv: man ska ha skinnsoffa när man har barn och djur, man ska.......*

• Ansapansa

jag har ett jättebratips.... min katt pissade i soffan direkt efter han vart kastrerad, jag hällde på mycket ättika så det blev blött och sedan vädrade och nu luktar det ingenting

• blunda

Hej TS!
    Ättika hjälper mot kattkisslukt
    En av våra två katter kissade ett par gånger i vår säng när han hade urinvägsinfektion, men efter att ha droppat/dränkt in fläcken med outspädd Ättika försvann lukten ögonblickligen. Det viktiga är att man vädrar ur ättiklukten bara, men det går på nån dag!

Lycka till!

• blunda

Jaha hoppsan jag var inte först med ättiktips! Så kan det gå när man är seg med tangenterna...

• Molnet

ahit vilka soffproblem... Var glad över att ni slipper sova i det, som en annan får

• Molnet

shit skulle det stå så klart

• anne82

AHH TACK FÖR TIPSET
    ättika ska också inhandlas!
    febreeze sprayen har jag inte hunnit inhandla än heller..
    sprayda parfym på soffan,har försökt vädra hela tiden,luktar inte såå starkt nån mer..

• Nyfiken gul

VANLIG HEDERLIG SKUMTVÄTT!!!

Det finns medel för möbeltvätt/skumtvätt att köpa i möbelaffärer eller i vanliga större sorterade livsmedelsbutiker i hyllan för rengöring...

Följ instruktionerna!

Svar på tråden hur få bort pisslukt ur soffan?