• linnean

Öm och ont i hela mage i v.22

Har de senaste dagarna varit öm i hela magen. Känns som att det sliter och drar från alla håll och kanter och helst skulle jag bara ligga still i sängen hela dagarna just nu känns det som. Speciellt obehagligt känns det när jag rör mig. Känns som att mycket av värken kommer från livmodern, antar att den växer mycket just nu. Hur känner ni runt samma vecka?

• Svar på tråden Öm och ont i hela mage i v.22
  • lillasysteryster

Jag har inte särskilt ont just nu men för någon vecka sen hade jag några dagar som var hemska. det drog och slet på höger sidan som bara den. Men sen försvann det.

Du har säkert en växt vecka nu elle hur

• Sandra H

Hej!

Jag känner igen mig på pricken, men jag är i vecka 27. har haft ont på olika ställen och känt mig "trött" i magen, gått omkring och lyft den liksom.
    Men för min del vet jag att det handlar om tillväxt. Folk i min omgivning har kommit fram och sagt; "Men oj, du har verkliugen blivit större denna veckan!" Och jag både ser och känner det själv. Lustigt hur det kan bara expolader plötsligt!
    Du har säker oxå gått igenom en tillväxtperiod.

Ha det gott! /Sandra

• linnean

Skönt att höra att det är nån som känner igen sig! Ta hand om er och magarna!

• Zimba

Är i v 21 och känner igen mig. Ibland skulle jag vilja ha ett stöd för magen.... Känns dessutom som att huden spänns ut, särskilt när jag rör mig.

• Sandra H

Zimba:
    Även jag har tänkt på att försöka hitta något som kan stödja magen lite. Jag tror det finns sådana att köpa, men jag vet inte riktigt var. Är det någon som vet?

• linnean

Ja precis, ett stöd för magen skulle vara skönt att ha just nu.

Känner också att huden spänns ut. Lite som att huden snart ska spricka!

• Bluebell

SandraH: Det finns sk magbälten att köpa i de flesta barnaffärer, typ Babyproffsen. Kostar runt 300-400 har jag för mig.

• Siena

jag har köpt ett babybelt! Det är skönt, men det känns lite annorlunda att ha på sig, så det är lite av en vanesak. Men det är ungefär som en bh fast för magen! kostade ca 400 i en vanlig underklädes affär.

• linnean

Bluebell och Siena: Tack för tipsen, bra att veta! Kanske kan vara idé att skaffa ett sådant.

• Sandra H

Å, vad bra! tack för era tips!
    Kram! Sandra

Svar på tråden Öm och ont i hela mage i v.22