• AnnaGBG

Någon som testat Vivag?

Blev rekommenderad av min läkare att använda receptfritt medel mot bakteriell obalans i underlivet. På apoteket rekommenderade de Vivag men nu ser jag ju på bipacksedeln att man inte ska använda det under graviditet. ( Hon på apoteket visste att jag var gravid )
    Det står inte med i Fass, är det någon som vet? Luktar skunk och vill börja behandla nuuuu!!

• Svar på tråden Någon som testat Vivag?
  • Knytets mamma

det fanns en tråd om detta för ett tag sedan...

• AnnaGBG

Om Vivag? Hm, jag får kolla runt igen, då.

• AnnaGBG

Jag hittade bara en tråd och det var en som använt det men hon var ej gravid...

• Mindy

Vivag funkar jättebra men jag tänker inte använda det nu när jag fått reda på att jag är gravid. Står det på bipacksedeln att man inte ska göra det är det säkert av någon anledning eftersom de flesta andra liknande preparat GÅR att använda.

I stället kan jag tipsa dig om LACTAL även om jag förstår att du inte har det hemma NU. Finns också på Apoteket och funkar lika bra och är okej att använda under graviditet enligt informationen. Nackdelen är att det är en tub man trycker ut istället för som Vivag, kapslar.

• AnnaGBG

Tack!! Men varför kan jag aldrig hitta trådar, då? Jag söker ju i alla forum osv...

• Knytets mamma

Fick ställa in den på senaste kvartalet...då fick jag fram flera trådar.. sökte jag på gamla inlägg så fick jag endast upp ett ...

Svar på tråden Någon som testat Vivag?