• giftgrodan

Kan man sälja böcker på tradera?

Jag har så sjuukt många böcker som jag borde bli av med, och det vore ju trevligt att samtidigt få en slant... men kan man verkligen sälja dem på tradera? Känns som att fraktkostnaden blir så hög på böcker, så jag är tveksam till om det finns köpare. Vilken sorts böcker går bäst att sälja i så fall?

• Svar på tråden Kan man sälja böcker på tradera?
  • Marvinna

Det finns många som säljer böcker på Tradera. Ta en bok du vill sälja och sök på den så får du se om någon annan har lagt ut samma så får du en prisidé. Bjuder man på en bok så räknar man (förhoppningsvis) med att det kan bli en del i frakt.

• giftgrodan

jo, jag har tittat lite, men tycker att det är väldigt få auktioner som har bud överhuvudtaget, det är därför jag är tveksam...

• Marvinna

Du kan inte sälja dem till ett antikvariat? Då slipper du ju Traderas avgifter.

• Pysselgalningen

försök med blocket istället, tradden är döfött när det kommer till böcker. Så länge dom inte är väldigt eftertraktade

• lokacitron

på aktioner kan de gå åt.

• pyttanopysen

Auktion på tradera MEN lokalt då ingen vill betala den tunga och dyra frakten. Skriv att de hämtar hos dig eller att ni möts på stan efter köp.

Svar på tråden Kan man sälja böcker på tradera?