gipsat ben
ndottern på snart 14 mån har höger ben i gips. nån mera bed små barn som har gips. och tips på vad man kan hitta på hon tar ju sig fram krypandes.
ndottern på snart 14 mån har höger ben i gips. nån mera bed små barn som har gips. och tips på vad man kan hitta på hon tar ju sig fram krypandes.
Min son är gipsad pg av klumpfot... men han kryper ej än så länge.... De kommer på dock de mest finurliga ideer dock att ta sig fram...
Vet inte har fått en fraktur på höger ben. märkte det en morogon att hon inte ville stå på benet. kan ha gjort nåt i sängen.
lev som vanligt och roa henne med det som du brukade göra innan gipset. Min son hade gips när han var 10 månader och när de är så små så blir det helt naturligt för dem att ha gipset.
jag har haft en brorsdotter som fick gips på benet runt samma ålder. hon var galen i att titta på film så hon såg nog mycket tv. annars lär dem sig ju ganska snabbt att ta sig fram med gipset.
Kommer ihåg att hon lärde sig fort och tyckte det var konstigt när dem tog bort det.
kanske sitta och pyssla med henne, låt henne hålla på med finger färg eller bara rita. lägga pussel om hon tycker det är roligt.
det var väl inte frågan här, barn kan göra det mest konstiga saker. kanske var något hon gjort dan innan, dum fråga tycker jag...
ja lite dumt formulerat...
Hej,
Min dotter på snart 3 år råkade ut för samma sak nu i september.
Hon hade snubblat dagen innan när hon var med sin moster på cirkus och dagen efter vägrade hon stå på benet bara skrek.
Akte in akut och det konstaterades att det ar en fraktur och hon hade benet gipsat i 4veckor..
De hittar på sätt att ta sig fram, Melissa "kröp" och drog det gipsade benet eefter sig.
Tråkigt nog tog det ett tag efter det att de tagit bort gipset innan hon ville gå som vanligt igen.
Hoppas din dotter mår fint.
Kramar
ja då hon mår fint. men måste passa henne hon vill bara ställa sig upp. ja hon kan ju ta sig fram kryper med det friska benet och det andra är rakt ut. jag som hoppades hon skulle kunna gå själv till jul men inte.