• Fjärilsvingar

Har ni potatisgratäng på julbordet?

Undrar hur vanligt/ovanligt det är att ha just potatisgratäng på julbordet. Vi har alltid haft det i vår familj just för att vi barn inte gillar Jansson och att vanlig potatis blir lite torrt. Det är dess utom väldigt gott med potatisgratäng på julbordet ihop med köttbullarna och skinkan

Har ni det också?

• Svar på tråden Har ni potatisgratäng på julbordet?
  • Maria40

Nej ingen potatisgratänt och ingen jansson. Kokt potatis med god sås och allt annat som hör till.

• Bling1975

Min mamma gör också en "potatsgratängsjansson" till mig och min bror. Men hon gör den med samma rivna potatis och med ströbröd på så det ser ut som en jansson fast utan den läskiga fisken.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Goliz

Nej, det har vi inte.
    Räcker som det är ändå

• Myran 08

Vi brukar ha det en liten gratäng för vi har även kokt potatis med god sås till. Varför vi började vet jag inte. Men gott är det. :)

• wiwwi81

hej! vi brukar ha Jansson ,kokt potatis och gratäng på julbordet. Kokt potatis känns lite tråkigt tycker jag, mums med gratäng för oss som inte gillar Jansson.

• Miss Lau

Vi har både janssons, potatisgratäng och kokt potatis. Gratäng främst för de som är vegetarianer inte ska behöva äta "bara" torr potatis.

• Lola Jämtland

Näpp, ingen potatisgratäng här!

Det känns helt fel för mig.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • annca

Jo, sedan makens mellankusin utbildade sig till kock har hon börjat göra en supegod otroligt onyttig potatisgratäng med massor av vitlök till vårt julbord.
    (Och jag gör en Janzon med massor av ansjovis)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Har ni potatisgratäng på julbordet?