• Anonym (Danni)

Finns det någon medicin mot abstinens?

Jag drack mycket och rökte på när jag var yngre. Jag slutade sen, fick barn och var helt fri från alkohol och droger. Jag fick antidepp och theralen vid behov. Men varje kväll får jag sådan abstinens. Vill ha ett glas vin eller en joint. Känns som jag inte kan må bra utan droger. Som livet känns meningslöst fast jag har så mycket att vara glad för. Jag har sådan ångest på kvällarna och den försvinner enbart av lugnande eller alkohol.
    Hatar mig själv för detta. Känner mig så misslyckad.
    Så jag undrar om det finns någon medicin mot själva abstinensen så jag kan leva utan droger.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-30 10:36:07:
    Jag slutade alltså helt under gravidteten och amningen men nu tar jag ofta ett glas vin på kvällen för att döva ångesten.

• Svar på tråden Finns det någon medicin mot abstinens?
  • Tainted

går du i terapi? en samtalskontakt kan hjälpa dig att kontra suget när det kommer, arbeta fram en plan om vad du ska göra eller tänka när det är som jobbigast, och förhoppningsvis så slipper du antidepp och kan kontrollera dina sug bättre med tiden

• Anonym (Danni)

Ja jag har gått i terapi hos olika i 5 år. Varit inlagd på behandlingshem osv.
    Det är sådant fysiskt behov som jag knarkat sönder hjärnan och inte kan må bra utan droger.

• Tainted

hm ok.. vet inte vad jag ska säga, är det KBT du går på?det brukar ju vara mer effektivt än vanlig terapi när det gäller sånthär ar jag för mig

• Anonym
    Anonym (Danni) skrev 2007-11-30 10:33:02 följande:
    Jag drack mycket och rökte på när jag var yngre. Jag slutade sen, fick barn och var helt fri från alkohol och droger. Jag fick antidepp och theralen vid behov. Men varje kväll får jag sådan abstinens. Vill ha ett glas vin eller en joint. Känns som jag inte kan må bra utan droger. Som livet känns meningslöst fast jag har så mycket att vara glad för. Jag har sådan ångest på kvällarna och den försvinner enbart av lugnande eller alkohol.Hatar mig själv för detta. Känner mig så misslyckad.Så jag undrar om det finns någon medicin mot själva abstinensen så jag kan leva utan droger.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-30 10:36:07:Jag slutade alltså helt under gravidteten och amningen men nu tar jag ofta ett glas vin på kvällen för att döva ångesten.
    -Veritas odium paret
  • krabban06

Hej ..
    Tråkigt att höra att du mår dåligt på grund av du inte kan använda droger , jag har själva varit missbrukare och kan till viss del känna igen problemet som du beskriver här ..
    Abstinensen kommer ju för att du tor att du behöver något för att få lugn i din kropp och det sista du ska göra är att dricka det glaset vin eller röka en joint , sen så undrar jag bara en sak vill du vara drog fri ? för om du vill det så ta tag i det och gå till läkare och prata med dem det finns medecin som dämpar din ångest som inte är vanebildande och som faktiskt hjälper bra , jag har själva myscket ångest i min kropp och det kommer mycket ifrån att man rökt hasch .. Jag fick en ablett som heter ATARAX när jag mådde som sämst och det är faktiskt bara en månad sen nu så prövade jag dem och mådde bra av det . Sen så kan jag säga att jag inte vill ta tabletten längre för jag tycker man ska försöka gå igenom sig själva och förstå och hitta det som ger en ångest och jobba på det inom sig själv och inte använda medeciner för att må bra ..
    Går även till psykolog och talar ut om mina tider som missbrukare och det hjälper med för som jag säger utan drogen som dämpar din ångest så måste du hitta dig själva och det som får dig att må bra ..

MvH jimmy
    Anonym (Danni) skrev 2007-11-30 10:33:02 följande:

Jag drack mycket och rökte på när jag var yngre. Jag slutade sen, fick barn och var helt fri från alkohol och droger. Jag fick antidepp och theralen vid behov. Men varje kväll får jag sådan abstinens. Vill ha ett glas vin eller en joint. Känns som jag inte kan må bra utan droger. Som livet känns meningslöst fast jag har så mycket att vara glad för. Jag har sådan ångest på kvällarna och den försvinner enbart av lugnande eller alkohol.Hatar mig själv för detta. Känner mig så misslyckad.Så jag undrar om det finns någon medicin mot själva abstinensen så jag kan leva utan droger.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-30 10:36:07:Jag slutade alltså helt under gravidteten och amningen men nu tar jag ofta ett glas vin på kvällen för att döva ångesten.
  • Anonym

skulle behöva hjälp nu det är olidligt detta att trappa ned orkar inte mera'Rynkar på näsan

• P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-02 12:56:52 följande:
    skulle behöva hjälp nu det är olidligt detta att trappa ned orkar inte mera'Rynkar på näsan
    Trappa ner antidepp och theralen?

Finns uttrappnings scheman som en professor gjort, som är expert på antidepp och Z-medicinerna.
    kan leta upp om du så önskar.*

tycker annars det är stor ironi när man pratar om beroendeframkallande mediciner, så nämns inte antidepp medicinerna som en av de värre beroenden som skapas.
    Men såklart bara för det inte ger rus, så glöms de bort.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-02 12:56:52 följande:
    är du trådstartaren? har du börjat dricka alkohol och joint?, anti depp eller theralen är ju inget som ska få dig till någon slags abstinens. Abstinens får du av tex, benzo,heroin,sub,metadon osv.

Kontakta öppen psyk är mitt råd och socialen om du behöver avgiftas. 
  • P  P  Potatisgris

Antidepp ger dig en typ av abstinens om man bara slutar tvärt.
    Givetvis påverkar hur länge och hur mycket man har ätit.

Ett råd man kommer med är att man trappar ut dessa mediciner, även z-medicinerna.

• Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-04 18:31:48 följande:
    Antidepp ger dig en typ av abstinens om man bara slutar tvärt.
    Givetvis påverkar hur länge och hur mycket man har ätit.

Ett råd man kommer med är att man trappar ut dessa mediciner, även z-medicinerna.
    Man får inte abstinens av anti depp. Vet du vad abstinens är?.
    Däremot kand e hända at du mår piss psykiskt, deprimerad igen med andra ord.

Man trappar ner med anti depp för att se om man är redo för det, för det är inget man ska ta livet ut egentligen. En del behöver de ialf, andra inte. 
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-04 18:51:18 följande:
    Man får inte abstinens av anti depp. Vet du vad abstinens är?.
    Däremot kand e hända at du mår piss psykiskt, deprimerad igen med andra ord.

Man trappar ner med anti depp för att se om man är redo för det, för det är inget man ska ta livet ut egentligen. En del behöver de ialf, andra inte. 
    Om nu man inte får abstinens av dom, varför tror du man trappar ut dom *face palm*.
    Sen att det inte är en rusdrog har inte med saken att göra.

För slutar man en dag till annan med dessa tabletter, så får man problem oavsett hur bra psykiskt skick man är i.
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-04 18:54:39 följande:
    Om nu man inte får abstinens av dom, varför tror du man trappar ut dom *face palm*.
    Sen att det inte är en rusdrog har inte med saken att göra.

För slutar man en dag till annan med dessa tabletter, så får man problem oavsett hur bra psykiskt skick man är i.
    Varför? för att se om man klarar av att leva utan dom om deppen är över. Minskar du dosen och du mår sämre, dvs deprimerad. Då höjer man dosen igen. Man är alltså inte redo att gå ner i dos på dom.
    Meningen är att man ska klara sig utan dessa "lycko piller".

Rus drog? alla mediciner påverkar hjärnan. Rus är något du får när du överdoserar i rusnings syfte. Du kan få abstinens även om du tar låg dos av mediciner tex benzo en längre tid. Eller citodon, treo comp . 
    Så kan du känna av abstinens...  
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-04 19:15:40 följande:
    Varför? för att se om man klarar av att leva utan dom om deppen är över. Minskar du dosen och du mår sämre, dvs deprimerad. Då höjer man dosen igen. Man är alltså inte redo att gå ner i dos på dom.
    Meningen är att man ska klara sig utan dessa "lycko piller".

Rus drog? alla mediciner påverkar hjärnan. Rus är något du får när du överdoserar i rusnings syfte. Du kan få abstinens även om du tar låg dos av mediciner tex benzo en längre tid. Eller citodon, treo comp . 
    Så kan du känna av abstinens...  
    yawn

Även en som inte har depp problem, får abstinens när man trappar ut dom.
    Givetvis nivån avgörs hur länge och hur mycket.
    Och inte en gång har jag nämnt att man måste ta dom livet ut.

Rusdrog verkar man bara få abstinens av, därför sa jag så just pga det är fel.
    Många mediciner så är starkt beroende framkallande men nått som man inte bryr sig om alls att de är detta.
    Men när det kommer till rusmediciner, ja då jävlar är tydligen beroende nått farligt.
  • Anonym

Min pappa söp i 30 år i smyg och i perioder. Han fick hjälp av atarax och ätär idag fri från suget. Han slutade även med allt som kunde trigga igång suget av alkohol. Den största anledningen till hans drickande berodde på oro och problem och slappna av. Jag hoppas du får hjälp för hela min och mina syskons barndom blev tuff av och ha en pappa som antingen sprang runt och va sur och stressad eller satt i ett hörn och stank fylla :/ men detta va hans enda sätt och bli avslappnad tyvärr räckte det inte med en öl eller ett glas vin utan han drack veckovis tills hans pengar va slut eller han blev så sjuk att han inte kunde ta sig ur sängen :/

• Anonym

Antibrus fick en jag kände när hon slutade med droger

• Anonym (Medicin)

Hej TS förstår att det är skitjobbigt . Har en kompis med alkohol och annat missbruksproblem och jag tror att du menar om det finns en medicin mot "suget" ? Det finns det och vad jag vet fungerar den jättebra för min vän. Jag vet dock inte vad medicinen heter (bör dock din läkare veta men lita inte på det ;) det är bäst att leta själv :)) jag ska leta runt lite här på internet så jag återkommer om jag hittar något. Han kör en kombination av antabus och den medicinen som tar bort suget.

Lycka till du är duktig som frågar om råd och letar efter en lösning Hjärta

Svar på tråden Finns det någon medicin mot abstinens?